بانکبانک و بیمه

بانک فرهنگیان تاسیس می‌شود؟


با رای نمایندگان مجلس، تاسیس بانک فرهنگیان به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.com)، در نشست علنی امروز مجلس و در جریان بررسی طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، نمایندگان ماده ۳ این طرح را با ۱۰۳ رأی موافق، ۳۸ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارجاع دادند.

به موجب این ماده صندوق ذخیره فرهنگیان می تواند با هماهنگی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و براساس ضوابط و قوانین و با استفاده از منابع و امکانات صندوق نسبت به تاسیس بانک فرهنگیان اقدام کند تا با اولویت پرداخت تسهیلات به فرهنگیان فعالیت نماید.
همچنین نمایندگان مجلس با ۱۱۴ رأی موافق، ۶۱ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر، ماده ۲ این طرح تنظیم را هم به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع دادند.
در بخشی از این ماده آمده است که وزارت آموزش و پرورش مکلف است بخش های مازاد املاک واقع در مناطق تجاری و همچنین املاک مازاد خود را با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی به صورت تجاری و خدماتی رأسا و یا با مشارکت بخش های خصوصی و تعاونی احداث و نسبت به واگذاری و اجاره آن ها اقدام کنند.
به نوشته اقتصادآنلاین، همچنین واحدهای آموزشی می توانند در ساعات خارج از فعالیت رسمی آموزشگاه، با تائید منطقه یا ناحیه آموزش و پرورش نسبت به اجاره فضای آموزشی خود به بخش های خصوصی و تعاونی جهت انجام فعالیت های آموزشی و فرهنگی اقدام کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا