تجارتصنعت، معدن، تجارت

واژه صادرات در ایران درست تبیین نشده است

دبیرکل کنفدراسیون صادرات ایران گفت: متاسفانه مفهوم صادرات در کشور به درستی برای مسئولان و مردم تبیین نشده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  جمشید نفر در برنامه «راه ابریشم» رادیو اقتصاد افزود: مهمترین مبحث اقتصادی در هر کشوری می تواند تولید برای صادرات باشد.

وی همچنین اظهارداشت: تمامی دستگاه ها بالاخص رسانه ها باید تلاش مستمری در خصوص تبیین اهمیت صادرات برای اقتصاد کشور داشته باشند.

دبیرکل کنفدراسیون صادرات ایران گفت: هر از چند گاهی در تاریخ کشور اتفاقاتی افتاده که می شد از این اتفاقات در جهت تولید و صادرات استفاده مطلوبی کرد ولی متاسفانه این فرصت ها بطورکلی از دست رفته است.

وی به رادیو اقتصاد افزود: عدم تبیین درست کلمه صادرات دلیل اصلی از دست دادن این فرصت ها بوده است.

نفر در ادامه ضمن تشبیه صادرات به مسابقات المپیک ورزشی اظهارداشت: تمامی ورزشکاران در المپیک حضور پیدا نمی کنند چرا که رقابت بسیار تنگاتنگ است بنابراین ضرورت ایجاب می کند بهترین ها در این مسابقات شرکت کنند.

وی همچنین گفت: ورزشکاران برای اینکه در این رقابت المپیکی بتوانند موفق شوند باید تمامی امکانات قبل از برگزاری مسابقات المپیک در اختیار آنان قرار گیرد.

دبیرکل کنفدراسیون صادرات ایران افزود: صادرکنندگان نیز وقتی وارد مسابقات المپیکی می شوند باید امکانات لازم در اختیار آنان قرار گیرد تا بتوانند ضمن شکست دادن رقبا در جایگاه های برتر جهانی قرارگیرند.

وی یادآورشد: تولید کنندگان و صادرکنندگان در غیر این صورت دچار مشکلات جدی و به تبع از صحنه صادراتی جهان حذف خواهندشد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا