بورسفرابورس

معامله بیش از ۵ هزار میلیارد ریال در بازارهای فرابورس ایران

معاملات فرابورس ایران در هجدهمین روز از آذرماه ۱۳۹۷ با تغییر مالکیت ۱۰۲۵ میلیون ورقه به ارزش ۵۱۹۶ میلیارد ریال دنبال شد که از این میزان دادوستد، بازار دوم بیشترین حجم معاملات به میزان ۵۷۴ میلیون سهم را تجربه کرد و بازار ابزارهای نوین مالی شاهد بیشترین ارزش مبادلات در رقم ۲۴۷۷ میلیارد ریال بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از فرابورس ایران، در معاملات یکشنبه فرابورس شاخص کل این بازار افت نزدیک به ۲۰ واحدی را تجربه کرد که عمده بار منفی بر آن از جانب نمادهای «زاگرس»، «هرمز»، «میدکو» و «کگهر» تا سطح حداکثر ۴.۷ واحد اتفاق افتاد به طوری که تاثیر مثبت ۲.۶ واحدی ذوب روی آیفکس نیز نتوانست مانع از قرمزپوشی این نماگر شود. بدین ترتیب در پایان معاملات امروز آیفکس در بالاتر از سطح ۱۸۳۸ واحدی قرار گرفت.

در جریان بازار امروز نماد «مادیرا» به دلیل نوسان قیمت بیش از ۵۰ درصد در نماد اصلی متوقف شد. نماد معاملاتی شرکت‌های آلومتک، بیمه آرمان و پالایش نفت لاوان نیز متوقف و در سمت مقابل نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان اردبیل و مدیریت انرژی امید تابان هور بازگشایی شدند.

تابلو نمادهایی با بیشترین درصد نوسان قیمت نیز نشان می‌دهد در حالی امروز نمادهای «حخزر»، «کتوکا» و «شتوکا» تا سطح ۵ درصد رشد قیمت یافتند که نمادهای «کیمیا»، «شاوان» و «گکوثر» تا نزدیک به ۵ درصد با بالاترین افت قیمت روبه‌رو شدند.

در بازار ابزارهای نوین مالی نیز شاهد جابه جایی ۱۶ میلیون ورقه در سه ابزار اوراق گواهی تسهیلات مسکن، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق با درآمد ثابت بودیم که ارزش این میزان معاملات بالغ بر ۲۴۷۷ میلیارد ریال بود.

در این بازار اغلب اوراق تسهیلات مسکن مورد معامله افت قیمت را تجربه کردند و در بازه قیمتی ۲۸۳ هزار تا ۵۶۸ هزار ریال مورد معامله قرار گرفتند.

در میان اوراق با درآمد ثابت نیز «اشاد۹» با تغییر مالیکت ۲۸۵ هزار ورقه از این اوراق به ارزش بیش از ۲۴۴ میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفت.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا