صنعت، معدن، تجارت

تشکیل کارگروه ویژه برای رونق بخشی صادرات به کشورهای همسایه

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کارگروه ویژه ای مامور بررسی راهکارهای رونق صادرات به کشورهای همسایه شده اند و رونق صادرات به این کشورها، اولویت امسال وزارت صمت است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا رحمانی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران گفت: صادرات از اهمیت بسیار بالایی برای توسعه اقتصادی کشور برخوردار است و شکوفایی هر صنعتی دو بال فناوری و صادرات نیاز دارد؛ لذا روی این موضوع باید برنامه ریزی کرد و به همین دلیل اتاق های فکر در وزارتخانه تشکیل شده که یکی از آنها مرتبط با حوزه صادرات است.

وی افزود: سهم محصولات دانش بنیان در صادرات بسیار پایین است که این خطر بزرگی برای کشور است؛ پس تولیدات کشور باید فناورانه باشد و ارز آور شوند.

به گفته وزیر صنعت، در گذشته برای صادرات اهداف کمی داشتیم که اگرچه خوب است اما کافی نیست؛ البته باید حمایت از ساخت داخل و صادرات را همواره مدنظر قرار داده ام؛ این در حالی است که رییس جمهور هر روز پیگیر موضوع صادرات است.

وی با بیان اینکه قول میدهم تصمیمات را بدون نظر بخش خصوصی اتخاذ نخواهم کرد گفت: شرایط هم خاص است و برخی تغییرات در رویه ها غیرقابل اجتناب است، اما از بخش خصوصی درخواست می کنیم که با همفکری با دولت راههایی را پیشنهاد دهد که کم هزینه تر باشد.

رحمانی با تاکید بر ضرورت توجه به صادرات به کشورهای همسایه تصریح کرد: کارگروه ویژه ای را برای این موضوع اختصاص داده ایم این در حالی است که رونق صادرات به این کشورها اولویت امسال وزارت صنعت است.

وی با بیان اینکه نباید در مورد صادرات زودگذر عمل کرد اظهارداشت: در برخی کالاها چیزی از رقابت با سایر کشورها کم نداریم؛ ولی باید به کشورهایی نیز که در حال بازسازی هستند نیز توجه کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا