بورسبورس اوراقصوت

رنجش سهامداران با اختلال در سامانه معاملاتی

 

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: اختلال در سامانه معاملاتی طی روز گذشته و امروز موجب رنجش سهامداران در این بازار شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مهدی حاجی وند در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: حجم بالایی از معاملات بازار سرمایه به صورت آنلاین انجام می شود که با اختلال در سامانه معاملاتی این بازار سهامداران رنجیده خاطر شده اند.

وی با اعلام این مطلب که بازار سرمایه امروز با افت شاخص به کار خود پایان داده است، اظهارداشت: کاهش نرخ ارز از مهمترین دلایل کاهش شاخص بازار سرمایه طی روز جاری بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه ضمن اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز و نفت تاثیر مثبتی بر شاخص بازار سرمایه دارد، ادامه داد: بدون شک با افزایش نرخ ارز و نفت بر ارزش تمامی شرکت ها به ویژه شرکت های صادرات محور افزوده می شود.

وی با بیان اینکه شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت برای نخستین بار امروز سهام خود را در بازار سرمایه عرضه کرده است، گفت: قیمت هر سهم این شرکت ۳۱۵ تومان اعلام شد.

حاجی وند با تاکید بر اینکه در هفته ای که گذشت شاخص بورس افت یک درصدی را تجربه کرده است، افزود: همچنین نوبت ها با افزایش ۱۲ درصدی روبرو بوده است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه ارزش بازار سرمایه در هفته ای که گذشت ۲۱ درصد کاهش یافته است به رادیو اقتصاد یادآور شد: علاوه بر این بر حجم معاملات نیز یک درصد افزوده شده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا