بانکبانک و بیمه

نتایج پژوهشی پشتوانه اتخاذ سیاست‌ها و راهبردهای کلان سازمانی است

مدیرکل ترویج، آموزش و تحقیقات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نتایج و برونداد پژوهش‌ها و طرح‌های تحقیقاتی را در بهبود سیاست‌ها و راهبردهای کلان کشور موثر دانست.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، مسلم خانی در مراسم چهارمین جشنواره پژوهشی کارکنان بانک توسعه تعاون بابیان مطلب فوق اظهار داشت: پژوهشگران در سازمان‌های مختلف و مراکز علمی و پژوهشی در شناخت مسئله و ارائه راهکارهای عملیاتی اقدامات فراوانی انجام داده‌اند و ضروری است نظام تصمیم‌گیری در سازمان‌های مختلف از دستاوردهای پژوهشی و کاربردی بهره‌برداری لازم را داشته باشد و علاوه بر آن در پی بررسی راهکارهای پیوند نظام پژوهشی و نظام اجرایی کشور باهدف ارتقاء سطح کمی و کیفی فعالیت‌ها باشد.

وی با اشاره به مدیریت راهبردی و استراتژیک بانک توسعه تعاون، ضرورت بررسی میزان باور تعاون پذیری در ایران را حائز اهمیت دانست و هدایت سرمایه‌های خرد در جهت بهره‌گیری مطلوب در طرح‌های کارآفرینی و پروژه‌های اشتغال‌زایی را از مهم‌ترین دستاوردهای بانک توسعه تعاون دانست.

ایشان رسالت بانک توسعه تعاون را فراتر از پرداخت تسهیلات به تعاون گران دانست و حرکت‌های گام‌به‌گام برای پیشبرد و تحقق اهداف تعاون و توانمندسازی تعاون گران را از طریق حمایت از فعالیت‌های آنان را در زمره مأموریت‌های ارزشمند این بانک برشمرد و در ادامه افزود: مجموعه معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک توسعه تعاون و تعاون گران باید در یک مسیر مشترک و درراه اعتلای تعاون، توانمندسازی تعاون گران به لحاظ مالی، دانشی، تکنولوژیک قدم مؤثری بردارند.

خانی در اشاره به بحث پژوهش و کم کردن فاصله دانایی و توانایی در این رابطه خاطرنشان کرد: کاهش فاصله بدنه کارشناسی با تصمیم‌گیری‌ها ازجمله مواردی است که باید درسازمانها موردتوجه قرار گیرد.

وی با ارائه پیشنهاد پروژه‌های تحقیقاتی مشترک با بانک افزود: طراحی یک الگوی بهینه درتجمیع نقدینگی‌های سرگردان در قالب اقتصاد تعاون و خلق کسب‌وکارهای نوظهور واستارت‌آپ‌های تعاونی و همچنین ایجاد نظام تعاون پذیری و ایجاد مدل و شاخص‌های مخصوص به آن و تبدیل نمودن آن به سیاست و اساسنامه قبل از تشکیل تعاونی ازجمله پروژه‌های مشترکی است که وزارت تعاون آمادگی دارد با بانک توسعه تعاون اجرایی نماید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا