بورسبورس اوراق

رشد بورس چشمگیر شد

 

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص بورس، نوبت ها و حجم و ارزش معاملات امروز رشد چشمگیری را نسبت به روزهای گذشته به دلیل افزایش نرخ ارز در بازار داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مهدی حاجی وند در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: در هفته ای که گذشت ۱۱ میلیون و ۱۹۴ میلیون سهم حق تقدم به ارزش سه هزار میلیارد تومان در ۶۴۴ هزار نوبت از سوی معامله گران دست به دست شد که از نظر حجم ۶۹ درصد، ارزش ۳۶ درصد و نوبت ها چهار درصد افزایش را نشان می دهد.

همچنین بخوانید

وی با اعلام این خبر که شاخص بورس نیز دو هزار و ۳۰۰ واحد رشد داشته و دو درصد هم بر سود سهامداران به طور میانگین افزوده شده است، اظهارداشت: از مهمترین دلایل افزایش سود سهامداران کاهش قیمت ها و شاخص بورس طی چند هفته گذشته بوده که سبب شده بازار سرمایه به سطح جذابی برای سهامداران برسد و آنها تمایل بیشتری برای حضور در بورس داشته باشند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: با تصویب نهایی بودجه ۹۸ نیم نگاهی شرایط بازار سرمایه همین طور خواهد بود به طوری که معامله گران با شک و تردید به خرید فروش سهام دست می زنند.

وی افزود: با توجه با اظهار نظر رئیس جمهوری درباره کاهش قیمت ها به دلیل کاهش نرخ دلار انتظار می رود مواد اولیه ارزان تر به دست تولید کنندگان برسد که با تحقق این مهم علاوه بر کاهش هزینه تمام شده سودآوری شرکت ها نیز افزایش می یابد.

حاجی وند در پایان به رادیو اقتصاد یادآور شد: در صورت کاهش قیمت مواد اولیه ضمن شکوفایی اقتصادی در کشور بازار سرمایه هم حال و هوای بهتری پیدا می کند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا