امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

واردات نهاده کشاورزی بیش از سال گذشته

 

مشاور معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال میزان واردات نهاده های کشاورزی اعم از ذرت، دانه های روغنی، جو و غیره در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نه تنها کمتر نبوده بلکه بیشتر هم بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  حمیدرضا شاه محمدی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: تامین نهاده های کشاورزی و همینطور کالاهای اساسی مطابق تصمیمات قبلی همچنان بر اساس ارز دولتی بوده و تا پایان سال نیز این روال ادامه دارد.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: عمده نهاده های کشاورزی در حال حاضر کنترل شده و با انحراف بسیار ناچیزی به دست تولید کنندگان می رسد.

مشاور معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تمامی تلاش سیستم اینکه اقلامی که با ارز دولتی تهیه می شود با نرخ دولتی به دست مصرف کنندگان برسد.

وی در ادامه افزود: واقعیت اینکه هرچه اختلاف نرخ ارز آزاد و دولتی زیادتر باشد بطورطبیعی نظارت ها بر شبکه وسیع توزیع در کشور سخت تر و هرچه این فاصله کمتر باشد بدون شک نظارت ها راحت تر انجام خواهد شد.

شاه محمدی یادآورشد: مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان با تمام تلاش به دنبال این هستند که نهاده های کشاورزی وارداتی با منشاء ارز دولتی با کمترین انحراف در اختیار مصرف کنندگان واقعی قرارگیرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا