صنعت، معدن، تجارت

وجود ۱۰۰ شرکت داروسازی فعال در ایران

یک فعال در حوزه صنعت دارو از وجود ۱۰۰ شرکت داروسازی فعال در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مجید محمد حسینی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: این شرکت ها با حمایت دولت هم اکنون ۹۶ درصد عددی داروی مصرفی و مورد نیاز کشور را تولید می کنند.

وی همچنین اظهارداشت: بطورکلی در زمینه دارو شرکت های متعددی اعم از تولیدی، توزیعی، وارداتی و تامین مواد اولیه در کشور فعال هستند که تعداد این واحدها در مجموع به بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ شرکت می رسد.

همچنین بخوانید

این فعال در حوزه صنعت دارو گفت: دارو یک کالای حیاتی و حتی شاید یک پله از اساسی بودن هم بالاتر باشد.

وی در ادامه افزود: دارو به عنوان یک کالای استراتژیک در تمامی کشورهای جهان شناخته می شود.

حسینی بیان داشت: متاسفانه برخی کشورها مانند آمریکا علی رغم تمامی تبلیغات برای دستیابی به اهداف شوم خود همیشه از کالاهای حیاتی مانند دارو به عنوان یک ابزار برای اعمال فشار علیه سایر ممالک دنیا استفاده می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مشکل اصلی شرکت های داروسازی کشور در حال حاضر تامین مواد اولیه جهت تولید نیست چون ارز مورد نیاز از سوی دولت اختصاص پیدا می کند.

این فعال در صنعت داروسازی افزود: چالش اساسی شرکت های تولیدی دارو بیشتر مربوط بخش های جنبی مانند بسته بندی و نظایر این است.

وی اضافه کرد: شرکت های داروسازی به رغم تمامی مشکلات با تمام قوت و قدرت در صحنه تولید حضور دارند و به هیچ وجه نخواهند گذاشت چرخ تولید از حرکت بازایستد.

حسینی ضمن اشاره به اینکه بخش صنعت از زنجیره و حلقه های مختلفی تشکیل شده است، گفت: تمامی این حلقه ها باید به دستی در کنار هم عمل کنند تا محصول باکیفیت و به موقع در اختیار بیماران قرار گیرد.

وی افزود: علاوه بر این بخش های مالی، نظارتی، قانونگذاری و غیره نیز در حوزه مزبور بسیار تاثیرگذارند.

این فعال در حوزه صنعت داروسازی اظهارداشت: چیزی که نقش دولت و حاکمیت را در عرصه مزبور بسیار پر رنگ می کند وضع قوانین و دستور العمل های حمایتی جدی و واقعی از این بخش است.

وی در ادامه یادآورشد: کشور هم اکنون در یک شرایط بسیار سخت تحریمی بسر می برد از اینرو همه به نوعی در تلاشند هم وابستگی به واردات داروکاهش یابد و هم تامین به موقع کالا با کیفیت مورد نظر تولید و به بازار مصرف عرضه تا نیازهای دارویی مردم به خوبی رفع و رجوع شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا