امور زیربناییراه و ساختمان

جهش غیر طبیعی قیمت مسکن در ماه های اخیر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی جهش قیمت مسکن و اجاره واحدهای مسکونی طی چند ماهه اخیر را غیر طبیعی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید حسن حسینی شاهرودی در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به بحث افزایش اجاره مسکن در شهرهای بزرگ حتی در فصول پائیز و زمستان افزود: طبق معمول اوج نقل و انتقالات مستاجران و رونق بازار اجاره بها مربوط به سه ماهه فصل تابستان است.

وی همچنین اظهارداشت: بازار اجاره بها در فصول دیگر بالاخص پائیز و زمستان رونق چندانی ندارد بنابراین جهش قیمت مسکن و اجاره واحدهای مسکونی طی ماه های اخیر غیر طبیعی به نظر می رسد.

همچنین بخوانید

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت راه و شهرسازی در این حوزه باید تصمیمات و تدابیر لازم اتخاذ کند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در دولت یازدهم فعالیت های جدی از سوی وزارت راه و شهرسازی به جهت توسعه و تامین نیاز مسکن اهتمام لازم در کشورانجام نشد.

حسینی شاهرودی اظهارداشت: ضعف بزرگ دولت تدبیر و امید طی دوره چهار ساله نخست به خصوص در حوزه مسکن و شهرسازی بحث «مسکن» بوده است.

وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: « محمد اسلامی » وزیر جدید راه و شهرسازی در جلسه رای اعتماد خود در مجلس بحث مسکن را به عنوان یکی از برنامه های اصلی کاری خود برشمرد و در عین حال تاکید حجت الاسلام «حسن روحانی» رئیس جمهور در معرفی وزیر راه و شهرسازی و همینطور در جریان تقدیم لایحه بودجه سال آینده به مجلس این بود که حوزه مسکن نیازمند اجرای طرح نوست تا هم بازار مسکن از رکود خارج و هم قیمت مسکن اعم ازاجاره و خرید به یک سطح معقولی برسد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن اشاره به اینکه نقش مسکن در سبد هزینه خانوارها بسیار پر رنگ است، افزود: جدا از این صنعت مزبور پیشران توسعه سایر بخش های اقتصادیست بدون شک شکوفایی این بخش موجب رونق سایر حوزه ها اعم از اشتغال، درآمد زایی و بسیاری موارد دیگر خواهد شد.

وی به رادیو اقتصاد یادآورشد: مسکن در اقتصاد کشورها از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است بنابراین می طلبد مسئولان توجه بیشتری به این حوزه داشته باشند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا