صنعتصنعت، معدن، تجارتصوت

۵ هزار تن تولید شیر خشک مازاد در انبارها

رئیس انجمن تولید کنندگان شیر خشک صنعتی ایران مقدار تولید شیر خشک مازاد موجود در انبار کارخانجات را پنج هزار تن اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  سیاوش سلیمی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: این در حالیکه «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی به تازگی با ارسال نامه‌ای به «فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصاد و دارایی واردات موقت شیرخشک به منظور فرآوری و صادرات مجدد را مجاز اعلام کرده است.

وی همچنین اظهارداشت: تصمیمات یکطرفه و تحت تاثیر فشارهای مقطعی به دلیل عدم توجه به تمامی جهات طبق معمول اثرات مخربی در جامعه به دنبال دارد.

رئیس انجمن تولید کنندگان شیر خشک صنعتی ایران گفت: نمونه بارز تصمیمات خلق الساعه، بدون پشتوانه کارشناسی و نظرخواهی و مشورت از بخش خصوصی ممنوعیت صادرات شیر خشک از ابتدای شهریور ماه سال جاری بودکه تمامی زحمات صادرکنندگان در بازارهای صادراتی را یک شبه برباد داد.

وی افزود: واردات موقت شیر خشک در شرایط حاضر به جهت عبور از فصل گرما و ورود به فصل پر شیری به هیچ وجه موضوعیت نداشت چون به اندازه کافی شیرخشک تولید و در انبارها دپو شده است.

سلیمی بیان داشت: جو روانی متاثر از واردات موقت شیر خشک باعث عدم فروش شیرخشک تولید داخل شده و همینطوراگر متقاضی هم باشد زیر قیمت تمام شده حاضر به خرید است.

رئیس انجمن تولید کنندگان شیر خشک صنعتی ایران گفت: جدا از این قیمت چربی نیز تحت تاثیر واردات کره با ارز دولتی بسیار دچار افت شده است.

وی با بیان اینکه انگیزه تولید کنندگان داخلی متاثر از عوامل مزبور به شدت کاهش یافته است، افزود: هم اکنون شیرخام از سوی کارخانجات شیر خشک کمتر مورد جذب و پذیرش قرار می گیرد که این مسئله خود موجبات نارضایتی گاوداران را فراهم کرده است.

سلیمی در ادامه ضمن اشاره به اینکه کارخانجات داخلی آمادگی لازم برای تامین شیر خشک مورد نیاز صنایع مختلف کشور را دارند، یادآورشد: واردات این محصول تاثیر منفی برتولید و اشتغال داخلی خواهد گذاشت.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا