امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ایرادات شورای نگهبان به لایحه حفاظت از خاک رفع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان بر لایحه حفاظت از خاک را رفع کردند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی در مورد رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه حفاظت از خاک در دستور کار قرار گرفت.

کمیسیون کشاورزی در ماده سه و مصوبه قبلی مجلس اصرار کرد؛ بر اساس این ماده هر گونه بهره برداری از خاک باید با رعایت معیارها و شاخص های فنی بهره برداری پایدار از خاک انجام پذیرد.

در ماده ۶ نیز کمیسیون کشاورزی در مصوبه قبلی مجلس اصرار ورزید بر اساس این ماده، وزارت کشاورزی موظف است با همکاری سازمان نقشه برداری کشور ظرف مدت پنج سال برای خاک های زراعی و باغی، نقشه های خاک، پهن بندی خاک کشور از نظر سطح ماده عالی و طبقه بندی اراضی را در مقیاس حداقل یک، ۲۵ هزارم تهیه کند.

ماده ۹ این لایحه نیز به شرح زیر اصلاح شد:

عدم رعایت دستورالعمل ها و مقررات این ماده جرم محسوب می شود و مرتکب با حکم مراجع قضایی علاوه بر جبران خسارت و پرداخت جزای نقدی تا دو برابر ارزش کالا مکلف است مواد مزبور را جمع آوری، مرجوع  و یا با نظارت وزارت کشاورزی با هزینه خود معدوم کند.

به گزارش آرمان اقتصادی،در صورتی که شورای نگهبان مجددا از موادی که مجلس بر آن اصرار ورزیده ایراد بگیرد این مواد برای حل نهایی ایراد به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع می شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا