بورسبورس اوراق

سیطره فضای انتظاری در بورس تهران

همزمان با موعد پایانی انتشار گزارش های ۹ ماهه رخ داد:

بورس تهران امروز با نوسان محدود، افت حدود ۵۰۰ واحدی را به ثبت رساند. ترافیک سنگین انتظار گزارش های ۹ ماهه از مهمترین دلایلی است که بازار را به سمت فاز انتظاری سوق داده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۵۵۶ واحدی به رقم ۱۶۵ هزار و ۵۷۵ واحد رسید. در همین رابطه شاخص کل هم ‌وزن با کاهش ۱۱۶ واحدی عدد ۲۹ هزار و ۳۳۵  واحد را به نمایش گذاشت. شاخص بازار اول در حالی با کاهش ۲۸۱ واحدی به رقم ۱۲۳ هزار و ۱۹۴ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش ۱۷۲۲ واحدی عدد ۳۲۴ هزار و ۳ واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش ۱۱ واحدی بر روی رقم یک هزار و ۹۹۲ واحد نشست. بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت بندر عباس با ۱۶۶ واحد و پالایش نفت اصفهان با ۱۶۲ واحد و پالایش نفت تهران با ۱۴۸ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را  بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

همچنین بخوانید

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۰۲ واحد، فولاد مبارکه با ۱۴۲ واحد و بانک ملت با ۱۱۶ واحد کاهش ، بیشترین تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۶۹۱ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن دو میلیارد و ۳۳۹ میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۷۶ هزار و ۷۵۴ نوبت داد و ستد بود. برهمین اساس ارزش معاملات بورس تهران نسبت به روزکاری قبل با رشد ۳۰ درصدی همراه و حجم معاملات نیز ۲۱ درصد ارتقا یافت.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های مجتمع کشت و صنعت و دامپروری و مرغداری دشت خرمدره، آسان پرداخت پرشین، حمل و نقل بین‌المللی خلیج‌فارس، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان، فرابورس، شیر و گوشت زاگرس شهر کرد، تولید نیروی برق دماوند، داروسازی دکتر عبیدی از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های گروه دارویی البرز، البرزدارو، سبحان دارو، کشاورزی و دامپروری بینالود نیشابور، فرابورس ایران، حق تقدم خرید سهام کی‌.بی‌.سی، تراکتورسازی ایران،‌ شیشه و گاز، افست، نوسازی ساختمان تهران، صنایع جوشکاب یزد، پتروشیمی فارابی، صنایع کشاورزی و کود زنجان، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، گسترش و تجارت و سرمایه ایرانیان، کارخانجات مخابراتی ایران، ‌سخت آژند، گلوکوزان، قند هکمتان، سرمایه‌گذاری توسعه شهری طوس گستر، گلتاش، کابل البرز ، بین‌المللی توسعه ساختمان،‌ کارخانجات داروپخش، سرمایه‌گذاری ساختمان تهران، ‌حق تقدم خرید سهام نفت پارس، بازگشایی شدند.

امروز همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های کاشی سعدی، فنرسازی زر، سیمان سفید نیریز و پارس سرام، به دلیل نوسان بیش از ۲۰ درصد سهام با وقفه ۶۰ دقیقه‌ای برای سفارش‌گیری در معاملات امروز مواجه بودند. بر اساس این گزارش امروز بازار سهام شاهد غلبه عرضه بر تقاضا در اغلب نمادهای معاملاتی بود. با این همه لزوم اصلاح قیمت سهام در بازار این بهانه را ایجاد کرد تا حقوقی‌ها نیز در اغلب نمادها به ویژه در گروه پالایشی‌ها عمدتا فروشنده سهام باشند.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا