بورسبورس اوراق

اثرگذاری گزارش‌های ۹ ماهه نیاز به زمان دارد/ سه عاملی که می‌تواند بورس را طی روزهای آینده صعودی کند

طی روزهای اخیر گزارش‌های ۹ ماهه شرکتها منتشر، اما به رغم مثبت بودن این گزارش‌ها، تاکنون این امر ثاثیر خود را بر روی بازار سهام نگذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،   طی روزهای اخیر با انتشار گزارش‌‌های ۹ ماه شرکت‌ها که اکثرا مثبت بودند، کارشناسان اعتقاد داشتند با توجه به این گزارش‌های مثبت بازار می تواند با روند صعودی همراه باشد، اما در روز‌‌های اخیز چنین اتفاقی روی نداد.

درهمین رابطه حسین خزلی‌خرازی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با اقتصاد آنلاین گفت: بازار تنها به خاطر گزارش‌های رسمی بالا و پایین نمی‌شود، گفت: اتفاقات سیاسی و سایر رویدادهایی که در اقتصاد کشور روی می دهد نیز بر وضعیت بورس اثرگذار است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: این در حالی است که گزارش‌ها پوشش خوبی داشتند و شرکت‌ها حتی فراتر از پیش‌بینی‌ها عمل کردند، بنابراین باید در این زمینه قدری به انتطارات زمان دهیم تا اثر بنیادی خود را بگذارد.

به گفته وی، عوامل سیاسی وبین‌المللی می‌تواند بروی روند حرکتی بورس تاثیر مستقیم بگذارد و بازار را نزولی کند.

خزلی خرازی گقت: انتشار گزارش های مثبت ۹ ماهه اکثر شرکت‌های بورسی، تغییر سودهای روزشمار بانکی به ماه شمار و پیام مثبت رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه نرخ ارز در حدود ۱۱ هزار تومان ثبات خواهد داشت و این عمل نیز در بازار ارز روی داده، همگی از جمله اتفاقاتی هستند که می‌تواند در روزهای آتی برای بازار بسیار مثبت باشند.

این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان ساخت: اگر اتفاق دیگری که بر روی بازار اثر منفی داشته باشد، نیفتد، از فردا و ابتدای هفته آینده می‌توان اثر گزارش های ۹ ماهه را در بازار مشاهده کرد.

وی درپاسخ به این پرسش که با توجه به آینده حرکتی بازار سرمایه، چه گروه‌هایی می‌توانند پیشتاز باشند، گفت: صنایع و شرکت‌هایی که از نظر بنیادی قوی هستند و آمار تولید و سود آن ها مثبت است، بسیار برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند، در این رابطه شرکت‌های کالایی می‌توانند چشم‌انداز بسیار مثبتی داشته باشند.

خزلی خرازی افزود: دو شرکت سایپا و ایران خودرو به‌رغم اینکه طی دو روز گذشته گزارش‌های همراه با زیانی را تجربه کردند، اما ایران خودرو امروز مثبت شد و سایپا نیز تنها ۱ درصد منفی خورد، دلیل این امر، حمایت حقوقی ها از این دوسهم است و با حمایتی که می کنند، مانع از ریزش سهام این دو خودروساز بزرگ شده‌اند.

منبع
اقتصاد آنلاین - رامین بیات

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا