بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

سامانه معین، سیستم مانیتورینگ سلامت سامانه‌های بانکی، در همایش بانکداری الکترونیک به مخاطبان معرفی شد

سیستم مانیتورینگ سلامت سامانه‌های بانکی معین، محصول شرکت‌های دانش و بهسازان، در دومین روز همایش بانکداری الکترونیک، معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، در این برنامه معرفی محصول، مولایی از شرکت دانش افزار نامی شریف، با مشابه دانستن یک سامانه بانکی با یک موجود زنده گفت: «سلامت یک سامانه بانکی باید در قالب تابعی از متغیرهای مشخص، تعریف شود و این پارامترها به صورت مداوم مورد ارزیابی قرار گیرند.»

مولایی وضعیت پارامترهای کسب‌وکاری، وضعیت سرویس‌ها، وب‌سرورها، ابزارهای نرم‌افزاری و برنامه‌های کاربردی و همچنین وضعیت زیرساخت‌های پردازشی، ذخیره‌سازی و تجهیزات شبکه را از جمله آیتم‌های مهمی دانست که می‌توانند در سامانه‌های مانیتورینگ، ارزیابی شوند و گفت: «در سامانه معین، ترکیبی از همه این پارامترها مورد مشاهده قرار می‌گیرند.»

او در ادامه، سامانه معین را یک چتر رصدکننده دانست که تجهیزات، سیستم رصد مانیتورینگ شبکه، ابزارها، تراکنش‌ها، پارامترهای کسب‌وکار و عملکرد سیستم‌ها را رصد می‌کند.

مولایی در ادامه، تکنولوژی‌ها و وندورهایی را که معین قابلیت مانیتورینگ آنها را دارد برشمرد و از این جمله، به تجهیزات شبکه و فایروال هواوی، سیسکو، دی‌لینک، اچ‌پی، فورتینت و جونیپر اشاره کرد. به گفته مولایی، سامانه معین همچنین قابلیت پشتیبانی از تجهیزات سرور و ذخیره‌ساز، سامانه‌های مجازی‌سازی و میان‌افزارها را نیز دارد.

مولایی در پایان با اشاره به اینکه این سامانه هم‌اکنون در شرکت بهسازان در حال فعالیت است، نمونه‌ای از داشبورد آن را به نمایش گذاشت.

به گفته مولایی، سامانه معین علاوه بر امکان نمایش عیب‌های آنلاین سامانه‌هایی که توسط کاربر در آن تعریف می‌شوند، عیب‌های پیشین آنها را نیز ذخیره می‌کند و کاربر با انتخاب ساعت موردنظرش، می‌تواند چگونگی عملکرد سامانه‌های تعریف‌شده درون معین را در آن لحظه مشخص مشاهده کند.

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا