ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

صنعت نرم افزار تلفن همراه در ایران رو به رشد

رئیس انجمن تولیدکنندگان نرم افزار تلفن همراه گفت: هم اکنون سرعت رشد صنعت تولید نرم افزار تلفن همراه در ایران بالاست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  سعید رسول اف در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: گوشی های تلفن همراه از ۱۰ تا ۱۲ سال قبل از حالت تک کاربردی یعنی مکالمه و ارسال پیامک خارج و در حال حاضر کارهای روزمره زیادی از طریق این گوشی ها انجام می شود.

وی همچنین اظهارداشت: امکانات گوشی های تلفن همراه طی این سال ها به تدریج گسترش یافته و در نهایت تبدیل به یک کامپیوتر همراه برای کاربران شده است.

همچنین بخوانید

رئیس انجمن تولیدکنندگان نرم افزار تلفن همراه گفت: کاربران امروز با نصب نرم افزارهای مختلف بر روی گوشی تلفن همراه کارهای روزمره خود را بجای لب تاپ یا کامپیوتر با این گوشی ها انجام می دهند.

وی در ادامه افزود: همزمان با این تغییر و تحولات بازار خوبی برای تولید نرم افزارهای تلفن همراه در کشور ایجاد شد.

رسول اف تصریح کرد: صنعت تولید نرم افزار تلفن همراه همزمان با بسیاری از کشورهای دنیا خیلی سریع در ایران راه افتاد و توانست در مدت زمان کوتاهی قله های موفقیت را یکی پس از دیگری فتح و کارنامه درخشانی از خود در جامعه به نمایش بگذارد.

وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: طی سال های ۱۳۸۴ – ۱۳۸۵ قبل از ورود سیستم های عامل Android و IOS گوشی های تلفن همراه به بازار شرکت های داخلی متعددی در زمینه تولید نرم افزار موبایل فعال بودند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان نرم افزار تلفن همراه گفت: علی رغم تحریم ها و محدودیت های بین المللی صنعت نرم افزار تلفن همراه در ایران هم اکنون از سرعت رشد خوبی برخوردار است.

وی افزود: تحریم ها و محدودیت های که امروز روی خیلی از سرویس های تلفن همراه وجود دارد خوشبختانه جزء حوزه هایست که ایران در این عرصه خودکفاست.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا