بورسفرابورس

دوازدهمین عرضه اولیه فرابورس در سال ۹۷

فردا ۲۴ بهمن انجام می شود؛

چهل و هشتمین نشست خبری یک دیدار یک عرضه مربوط به شرکت “کشت و دامداری فکا” امروز در فرابورس ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا، در این مراسم جمشید جلیل‌نژاد، مدیرعامل شرکت کشت و دامداری فکا که ۲۰ درصد از سهام آن فردا در بازار دوم فرابورس عرضه اولیه می‌شود، گفت: شرکت کشت و دامداری فکا در سال ۵۳ تاسیس و در سال ۵۷ به بهره‌برداری رسیده است.

وی سرمایه ثبتی این شرکت را  ۳۰۰ میلیارد ریال و وسعت اراضی شرکت را ۱۶۰ هکتار ذکر کرد و افزود: تولید سالانه شیر توسط این مجموعه در سال ۸۷ به میزان ۳۰ میلیون تن بود که در سال ۹۷ این رقم نسبت به یک دهه گذشته ۱۰۰درصد افزایش یافت و به ۶۳ میلیون تن رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت کشت و دامداری فکا ، این شرکت حدود ۱۵ درصد از تولید شیر صنعتی استان اصفهان را در اختیار دارد.

در این نشست همچنین مدیر ارتباطات فرابورس ایران از دو عرضه اولیه دیگر در فرابورس تا پایان سال خبر داد و با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری بخشی از سهام دو شرکت در فرابورس ایران عرضه اولیه می‌شود، گفت: چند شرکت بزرگ هم به تازگی در فرابورس پذیرش شده اند.

مبینا بنی‌اسدی در خصوص دوازدهمین عرضه اولیه سال ۹۷ در فرابورس گفت: فردا چهارشنبه ۲۴ بهمن‌ماه شاهد عرضه اولیه ۶۰ میلیون سهم معادل ۲۰ درصد از سهام شرکت کشت و دامداری فکا خواهیم بود.

وی افزود: بر این اساس با عرضه اولیه سهام زفکا، پنجمین شرکت از گروه زراعت و خدمات وابسته روی تابلو معاملات فرابورس می‌رود.

به گفته بنی اسدی ارزش بازار صنعت زراعت و خدمات وابسته در فرابورس بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال است که  ۲۰ درصد از سهام آن فردا در بازار دوم فرابورس عرضه اولیه می‌شود.

بر این اساس با عرضه اولیه سهام زفکا، پنجمین شرکت از گروه زراعت و خدمات وابسته روی تابلو معاملات فرابورس می‌رود.

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا