امور زیربناییراه و ساختمان

تصویب طرح تامین تعهدی مصالح ساختمانی

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تحقیقات مسکن شهری بنیاد مسکن از تصویب طرح تامین تعهدی مصالح ساختمانی در شورای هماهنگی مسکن کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  اباذر جابری در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد افزود: وزارت راه و شهرسازی برنامه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی شهری را پیشنهاد و در شورای مسکن کشور مصوب شد.

وی اظهارداشت: طرح احداث ۴۰۰ هزار واحدی مسکونی قرار شد یکسری خدمات پشتیبان نیز داشته باشد به همین جهت بنیاد مسکن طرحی مبنی بر تامین تعهدی مصالح به شورای هماهنگی مسکن ارائه داد که در نهایت به تصویب شورا رسید.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تحقیقات مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: طرح مزبور در جهت کمک به تولید واحدهای مسکونی برنامه مدنظر دولت در کشور راه اندازی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: این طرح سابقه جهانی دارد و در برخی از کشورهای اروپایی مانند هلند به مرحله اجرا درآمده است.

جابری تصریح کرد: جدا از این بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت بازسازی مناطق سانحه دیده برای توزیع اقلام عمده مصرفی مانند فولاد و سیمان در مناطق مدنظر از روش مزبور بهره گیری کرده البته نه به نحو تعهدی ولی در سقف توزیع توانسته این موضوع را ساماندهی کند.

وی به رادیو اقتصاد گفت: بالاخره تجارب این شکلی در دنیا به خصوص ایران راجع به طرح تامین تعهدی مصالح ساختمانی وجود دارد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تحقیقات مسکن شهری بنیاد مسکن در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا طرح مزبور هم اکنون در اروپا رایج است، افزود: خیر؛ سابقه اجرای این طرح به دهه ۷۰ میلادی در کشورهای اروپایی می رسدکه دولت ها در بحث ساخت مسکن اجتماعی حمایت هایی در قالب پرداخت سوبسید به جهت تامین مصالح به سازندگان بخش ارائه می دادند.

وی اظهارداشت: پیشنهادی که در بازار تعهدی مصالح ساختمانی از سوی بنیاد مسکن ارائه شده مبتنی بر مباحث روز جهانی است نه دهه ۷۰ میلادی!.

جابری در ادامه یادآورشد: طرح تامین تعهدی مصالح ساختمانی با توجه به مزیت های در خور توجه می تواند در جهت تسریع اجرای برنامه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی شهری وزارت راه و شهرسازی بسیار نقش آفرین باشد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا