بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

سرویس DNS بانکی و تونل امن ترافیکی رونمایی شد

هم بنیانگذار ابرآروان اظهارداشت:تونل امن ترافیک یکی از درخواست‌های بانک‌ها بوده که بدون دستکاری و به صورت امن و با توجه به در نظر گرفتن DDOS Protection نسل جدیدی از خدمات را به بانک‌ها ارایه می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رویداد سوار ابرهای شرکت ابرآروان با حضور مدیران وزارت ارتباطات، بانک پاسارگاد، فناپ و داتین به منظور رونمایی از راهکارهای ابری جدید برگزار شد. پویا پیرحسینلو، هم بنیانگذار ابرآروان گفت: ابرآروان از سال گذشته با همکاری داتین و فناپ رشد بسیار زیادی داشته و حالا در هر روز به ۵ میلیارد پاسخ  می‌دهد.

وی ادامه داد: امروزه بزرگترین شرکت‌ها و کسب و کارهای تجارت الکترونیک ایران، وزارتخانه‌های نفت و نیرو و بانک‌های پاسارگاد، سامان و توسعه تعاون از ابرآروان سرویس خدمات ابری دریافت می‌کنند.

هم بنیانگذار ابرآروان تاکید کرد: بر اساس برررسی‌های انجام شده ابرآروان یکی از اقتصادی‌ترین سرویس‌های ابری یکپارچه دنیا است. پیرحسینلو افزود: ابرآروان مجوز افتا در حوزه امنیت ابری، مجوز سمتا از وزارت دفاع و مجوز پدافند غیرعامل را دارد و یکی از معتبرترین سرویس‌ها است.

وی با اشاره به افزایش سرمایه هلدینگ فناپ گفت: ابرآروان ۲۰۰ میلیار تومان افزایش سرمایه داشت و ۴۷ درصد از سرمایه این شرکت در اختیار فناپ و همچنان بیشترین سهام متعلق به هم بنیانگذاران فناپ است. هم بنیانگذار ابرآروان خاطر نشان کرد: پول برای استارت آپ‌ها خوشبختی نمی‌آورد و صرفا سوخت برای یک موشک است و نیاز اصلی به شمار نمی‌رود.

در ادامه این مراسم، سروش نیکپور از تیم امنیت داتین با اشاره به اهمیت امنیت در بانک‌ها گفت: امنیت مقوله مهمی در زیرساخت‌های خدمات بانکی و بانکداری الکترونیک به شمار می‌رود و بان‌ک‌ها در این زمینه سرمایه گذاری کلانی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: ریسک‌ها در زیرساخت بانکی به دو بخش جبران پذیر و جبران ناپذیر تقسیم شده ریسک‌های جبران‌پذیر مثل حملات DDOS است که دقایق و ساعتی زیرساخت خدمات بانکداری الکترونیک را از دسترس خارج و صدمات اینچنینی و مالی وارد می‌کند، اما ریسک‌های جبران ناپذیر مهمترین تهدید برای بانک‌ها هستند که از جمله آنها باید به نفوذ سایبری به زیرساخت‌ها و نشت اطلاعات مهم مشتریان اشاره داشت که با لغو مجوز بانک از سوی بانک مرکزی باعث مرگ بانک می‌شود.

نیکپور تاکید کرد: زیرساخت توسعه داده شده در حوزه Dns بانکی خدماتی همگام شده است و ترافیک بدون آنکه مشتریان بانکی متوجه شوند از ترافیک‌های تقلبی و نفوذ جلوگیری می‌شود. وی با اشاره به ایجاد تونل امن ترافیکی برای سیستم بانکی گفت: تونل امن ترافیک یکی از درخواست‌های مهم بانک‌ها بوده که ما بدون دستکاری و به صورت امن و با توجه به در نظر گرفتن DDOS Protection  نسل جدیدی از خدمات را به بانک‌ها و موسسات مالی ارائه می‌کنیم.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا