امور زیربناییتعاون و اشتغال

بیشتر تعاونی ها در کشور تولیدی هستند

مدیر کل تعاونی های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به اینکه تعاونی های کشور طبق قانون در دو حوزه کلی تولیدی و توزیعی در حال فعالیت هستند، گفت: بیشتر این تعاونی ها مربوط به بخش تولید است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  البرز محمدی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه اهمیت بخش تولید در تعاونی ها بسیار بالاست، افزود: تعاونی‌های تولیدی نقش موثر و بسزایی در اشتغالزایی و حمایت از تولید ملی دارند.

وی همچنین اظهارداشت: تعاون در کنار بخش خصوصی و دولتی از ارکان اصلی اقتصاد کشور به شمار می رود.

مدیر کل تعاونی های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اقتصاد تعاون یک اقتصاد میان بر و در خیلی از کشورهای دنیا از الگوهای خوبی برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعاون شامل دو بعد جدی اجتماعی و اقتصادی است، افزود: متاسفانه در کشور کمتر به جنبه اجتماعی تعاون پرداخته می شود در حالیکه این بعد می تواند خیلی مفیدتر باشد.

محمدی از وجود ۹۲ هزار بنگاه تعاونی فعال در کشور خبرداد و اظهارداشت: بطورکلی از این تعداد نزدیک به ۱۰ هزار شرکت تعاونی مختص بانوان است.

وی اضافه کرد: تعاونی‌های زنان می‌توانند اهمیت به‌سزایی در ابعاد مختلف به خصوص افزایش درآمد و بهبود شرایط زندگی خانواده نقش اساسی داشته باشد.

مدیر کل تعاونی های تولیدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسعه تعاونی های زنان را از جمله برنامه های جدی این وزارتخانه برشمرد و یادآورشد: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی طی چند سال اخیر در راستای ورود و در عین حال ارتقای سهم زنان در بخش تعاون انجام شده است.

برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی» با هدف معرفی، ترویج و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا