صنعت، معدن، تجارت

چگونه می‌توان در بحران بازار، فروش را متحول کرد؟

عدم اعتماد مشتریان و افزایش قیمت‌ها،به فضای کسب و کارها حاکم است و شاید این یکی از دلایل اصلی ایجاد بحران مالی در شرکت های ایرانی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، با توجه به بحران بازار، تعداد کثیری از برندهای معتبر و سرشناس هنوز با اعتقاد به بازاریابی و فروش حضوری که راهکاری نسبتاً قدیمی است،  تنها راه ایجاد اعتماد در مشتریان خود را ارتباط چشمی مستقیم و رودررو با آن ها می دانند.

حال آنکه با دانستن این واقعیت حاکم بر بازار، نمی توان از این روش قدیمی بازاریابی گذشت. لذا در این مقاله با بررسی اجمالی به این روش از بازاریابی و فروش می پردازیم:

ایجاد اعتماد:

در این روش گاهی باید فروش را رها کرد و با برقراری ارتباط در فواصل زمانی طولانی مدت این ارزش بالا را در مشتری ایجاد کرد.برای جلب اعتماد ابتدا باید این خصوصیت را درون افکارتان رشد دهید.

اعتماد به نفس با موفقیت های نسبی دو چندان می شود، پس چرا روزتان را با مشتری های همیشگی وافرادی که از خریدشان اطمینان دارید شروع نمی‌کنید؟

برای شروع، لیست مشتریانتان را ترتیب دهید و اگر تازه کار هستید حتما تهیه این لیست به فروش بالای شما در انتهای روز کمک بالایی خواهد کرد. روش دیگر اعتماد سازی، اتکا بر کالاها یا یک سرویس با کیفیت می باشد، پس اگر شما واقعا به آنچه می فروشید اعتماد دارید، آن را با قدرت از نتیجه خریداین محصول مطلع کنید.

موقعیت سنجی:

اصل مهم دیگر در بازاریابی حضوری، موقعیت‌سنجی است. همه تصمیم گیرندگان کسب و کارها، مشغله کاری زیادی دارند، پس زمان صرف کنید و عجله نکنید، بگذارید راحت‌تر و در زمان بهتر برای خرید محصول شما تصمیم بگیرند.

مطالعه داشته باشید:

اگر در کاری متوسط هستید، یا خودتان را بالا بکشید و یا آن را رها کنید!

با تعدد برند و محصولات، امروزه با جمعیتی از فروشندگان حضوری و غیر حضوری در مقابله هستیم، پس انتخاب مشتری قطعا از فروشندگانی خواهد بود که برای هر سوالی اطلاعات رایگان در اختیارشان قرار می دهند.

“مطالعه داشته باشد و اطلاعات خود را گسترش دهید تا مشتریان راضی داشته باشید”

*مشاور بازاریابی و فروش

 

منبع
خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا