بورسبورس اوراق

«ذوب» و یک قرارداد با وزارت راه و شهر سازی/ «سرچشمه» سهام واگذار کرد

همزمان با رشد هزار و ۴۶۳ واحدی شاخص کل بورس و به موجب پیام‌های ناظران بورس و فرابورس ۱۲ نماد متوقف و هشت نماد بازگشایی شدند.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  شاخص بورس تهران امروز پس از مدت‌ها توانست یک رشد نسبتا خوب را تجربه کند. این شاخص توانست ضمن صعودی هزار و ۴۶۳ واحدی خود را به ۱۶۴ هزار و ۴۷۰ واحد برساند. همزمان با این رشد و به موجب پیام‌های ناظران بورس و فرابورس ۱۲ نماد متوقف و هشت نماد بازگشایی شدند. در این روز «ذوب» از جزئیات قرار داد فروش ریل به وزارت راه و شهرسازی خبر داد و «فلوله» از برگزاری یک مزایده گفت. «سرچشمه» نیز در مورد فروش سهام «بساما» در اختیار خود و خصوصیات این واگذاری به ارائه توضیحات پرداخت.

«ذوب» و یک قرارداد با وزارت راه و شهر سازی: نماد معاملاتی «ذوب» به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص انعقاد قرارداد فروش ۱۵ هزار تن ریل ۶۰E1 گرید R260 برای شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان متوقف شد. شرکت اعلام کرده است که قرار دادی را به مبلغ ۱۰۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با وزارت راه و شهرسازی منعقد کرده است که به موجب آن باید ۱۵ هزار تن ریل ۶۰E1 را به وزارت خانه مربوطه بفروشد. نحوه تسویه قرار داد یاد شده به صورت  ۲۵درصد پیش دریافت و مابقی مبلغ قرارداد به صورت دریافت ۷۰ درصد پس از تولید و دپو در محل کارخانه و دریافت ۲۰ درصد پس از بارگیری و دریافت ۱۰ درصد پس از تحویل در محل انبار خریدار خواهد بود.

«فلوله» و برگزاری یک مزایده: نماد معاملاتی شرکت لوله و ماشین سازی ایران (فلوله) با توجه به لزوم افشای اطلاعات در خصوص فروش قسمتی از سهام شرکت هامون نایزه معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت فوق توسط این شرکت، متوقف شد. بر این اساس شرکت لوله و ماشین سازی ایران (سهامی عام) در نظر دارد اصالتاً و وکالتاً تعداد ۴۰ میلیون سهم شرکت هامون نایزه (سهامی خاص)، جمعاً معادل ۱۰ درصد سهام آن شرکت را با مشخصات و شرایط ذیل بطور یک جا به اشخاص حقیقی یا حقوقی و از طریق مزایده واگذار کند:

 ۱-مشخصات شرکت هامون نایزه : فعالیت اصلی شرکت عبارت است از : تولید ، خرید و فروش و واردات و صادرات انواع لوله های چدنی و اتصالات و متعلقات و شیرآلات چدنی فولادی و … . سرمایه : سرمایه شرکت معادل ۴۰ میلیارد تومان به تعداد ۴۰۰ میلیون سهم صد تومانی . سود خالص شناسایی شده به ازای هر سهم : سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۵ مبلغ ۱۹۶ ریال در ازای هر سهم و سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۶ مبلغ ۳۰۷ ریال در ازای هر سهم .

۲- قیمت پایه مزایده سهام : قیمت پایه هر سهم ۲۲۰ تومان . قیمت کل سهم عرضه شده هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان.

۳- شرایط پرداخت : معادل ۵۰ درصد کل مبلغ پیشنهادی برنده همزمان با انعقاد قرارداد و ۵۰ درصد باقیمانده آن طی مدت ۳۰ روز پس از انعقاد قرارداد مبادله می شود.

۴- سپرده شرکت در مزایده : سپرده شرکت در مزایده معادل یک میلیارد تومان است که به صورت چک بانکی به همراه پاکت پیشنهاد قیمت به شرکت لوله و ماشین سازی ایران (سهامی عام) تحویل خواهد شد.

«سرچشمه» سهام واگذار کرد: نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) باتوجه به افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص واگذاری سهام متوقف شد. بر این اساس «سرچشمه» اعلام کرده است که در تاریخ ۱۴ اسفند ماه ۳٫۰۴ درصد از سهام شرکت بیمه سامان را که تمامی سهام تحت مالکیت این شرکت بوده را به صورت نقدی فروخته است. میزان کل سهام فروخته شده ۴۵ میلیون و۷۲۴ هزار سهم و قیمت هر سهم فروخته شده ۴۵۰ تومان بوده است. همچنین خریدار شرکت سرمایه گذاری راهیان سهام است که در زمینه خرید و فروش انواع اوراق بهادار و فعالیت در زمینه معدن کاری، ساختمانی فعال است. گفتنی است تعداد سهام فروخته شده ارزشی بالغ بر ۲۰ میلیارد و ۵۷۶ میلیون تومان داشته که نسبت به ارزش دفتری دارایی فروخته شده سودی چهار میلیارد و ۸۳ میلیون تومان را نشان می‌دهد.

دیگر نماد متوقف شده طی روز جاری «بکهنوج» بود. این نماد که به شرکت تولید برق ماه تاب کهنوج تعلق دارد به دلیل لزوم ارائه توضیحات در خصوص تغییر مبنای نرخ ارز جهت محاسبه ضریب تعدیل نرخ” خرید برق تضمینی” نیروگاه سیکل ترکیبی شوباد نرخ ارز بازار ارز ثانویه موسوم به ETS، متوقف شد.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

 

منبع
اقتصاد آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا