بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

عبادی: وندار جریان مالی کسب‌وکارها را تسهیل کرده است

 

وندار مجموعه ابزارهای پذیرش پول در کسب‌وکارها است. فارغ از نوع و اندازه کسب‌وکار، وندار مجموعه ابزارهایی را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد تا بتوانند راحت‌تر از مشتریان خود پول دریافت کرده و جریان مالی کسب‌وکار خود را مدیریت کنند. این سرویس که فعالیت خود را به صورت سافت لانچ از دی ماه ۱۳۹۷ آغاز کرده، از اسفندماه ارائه عمومی خدمات خود را هم آغاز کرده است. این موضوع بهانه‌ای شد تا با مهدی عبادی، مدیرعامل شرکت خدمات پرداخت الکترونیک وندار گفت‌وگویی درباره فعالیت و خدمات ارائه شده این شرکت انجام دهیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، عبادی با بیان اینکه خدمات وندار در حال حاضر بر بستر وب سایت وندار ارائه می‌شود، می‌گوید: «کسب‌وکارهای کوچک در گذشته بسته به نیاز خود یا از دستگاه کارتخوان بانکی و یا از درگاه پرداخت اینترنتی برای دریافت پول استفاده می‌کردند. این ابزارها صرفا جریان دریافت پول را برای کسب‌وکارها ایجاد می‌کردند و به‌صورت کلی صرفا تراکنش مالی انجام می‌دادند. در وندار نیز کسب‌وکارها همین ابزار را بر بستری ساده‌تر و هوشمندتر دریافت خواهند کرد، اما تفاوت در خدمات وندار این است که این تراکنش‌ها تبدیل به اطلاعات آنالیز شده خواهند شد و کسب‌وکار می‌تواند با استفاده از این اطلاعات آنالیز شده، کسب‌وکار خود را رشد دهد و نیازی هم به نرم‌افزارهای پیچیده حسابداری نداشته باشد.»

او در ادامه می‌گوید: «از سوی دیگر در یک کسب‌وکار صرفا دریافت پول نیست که تاثیر مالی ایجاد می‌کند، چرا که یک کسب‌وکار خروجی پول نیز دارد؛ مانند تهیه مواد اولیه. این جریان خروج پول در گذشته توسط شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت ارائه نمی‌شده و همچنین تاثیر مالی آن نیز برای کسب‌وکار یا مشخص نبوده، یا اینکه اگر مشخص بوده، کسب‌وکار بایستی با محاسباتی پیچیده به این تاثیر می‌رسید. در وندار این جریان مالی نیز در آنالیزهای مالی تاثیرگذار خواهد بود.»

 

اقتباس خدمات وندار با فضای بانکداری الکترونیک

خدمات وندار از مطالعه و ترکیب سه خدمت پی‌پال، استرایپ و اسکوئر طراحی شده است. عبادی در این باره می‌گوید: «سعی شده که این نوع خدمات بر اساس شرایط کنونی فضای بانکداری و پرداخت الکترونیک ایران اقتباس شود.»

او درباره مدل درآمدی وندار توضیح می‌دهد: «مدل درآمدی وندار صرفا بر اساس دریافت کارمزد از پذیرنده و یا دارنده کارت طراحی شده و انواع مدل آبونمان و به ازای تراکنش طراحی شده است. این پذیرنده است که تعیین می‌کند کارمزد تراکنش‌ها توسط خود کسب‌وکار پرداخت شود یا توسط مشتری کسب‌وکار.»

 

وندار، راهی برای برآورده کردن نیازهای امور مالی

به گفته عبادی برنامه بلندمدت وندار این است که خدماتی را ارائه دهد که یک کسب‌وکار کوچک، فارغ از بانک یا شرکت پرداختی که از آن خدمات دریافت می‌کند، نیازی به چند سامانه و اینترنت‌بانک نداشته باشد و در داشبورد و مجموعه ابزارهای وندار بتواند تمامی نیازهای امور مالی خود را برآورده کند.

او با شاره به اینکه جامعه هدف وندار در قدم اول کسب‌وکارهای کوچک و خانگی  و سپس کسب‌وکارهای بزرگ هستند، می‌گوید: «وندار قصد دارد تا با متمایز ساختن کسب‌وکار و خدمات خود در جزئیات، این جامعه هدف را جذب کرده و خدماتی جذاب به ‌آنها ارائه دهد.»

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا