ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ICT در کاهش هزینه‌های تولید بسیار اثرگذار است

معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ICT به عنوان مهمترین زیر ساخت توسعه و پیشران توسعه یاد کرد و گفت: ICT اقتصاد بانکداری، حمل و نقل و… را ارتقا داده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مرتضی براری در مراسم اختتامیه برنامه جامع آموزش توسعه محتوای الکترونیکی در حوزه کشاورزی که امروز (۳۱ فروردین) در سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به سهم ICT  در صنعت بانکداری اظهار کرد: زمانی که ICT وارد صنعت بانکداری نشده بود، هزینه انجام یک کار ساده بانکی هزار تومان بود که با ورود ICT  و راه‌اندازی ATM ها این هزینه ها به ۱۰۰ تومان کاهش پیدا کرد و پس از آن با ارائه خدمات بانکی از طریق تلفن‌های همراه، این هزینه‌ها امروزه به ۱۵ تومان رسیده است.

براری افزود: کاهش شدید ترافیک، کاهش آلودگی، کاهش مصرف سوخت، کاهش استهلاک ماشین‌آلات و… نیز در پی الکترونیکی شدن صنعت بانکداری ایجاد شده‌اند.

همچنین بخوانید

معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به سهم ICT در ارتقای اقتصاد کشاورزی اظهار کرد: ICT  می‌تواند در کاهش هزینه‌های تولید، افزایش بازدهی تولید و کاهش لجستیکی محصولات کشاورزی به کمک اقتصاد کشاورزی بیاید.

وی افزود: خیلی از شرکت‌های استارتاپ برای تولید بهینه محصولات کشاورزی شکل گرفته‌اند و می‌توانند بگونه ای عمل کنند که تولیدات بخش کشاورزی افزایش داشته باشد. می‌توان در حوزه کشاورزی شبکه‌های اجتماعی تشکیل داده و دانش را از طریق این شبکه‌ها انتقال داد و از این طریق اقتصاد کشاورزی را چندبرابر کرد.

براری با اشاره به تجهیز بیش از هزار روستا به باند پهن افزود: این اقدام در راستای بردن خدمات به روستاها در جهت توانمندسازی روستائیان در برنامه قرار گرفته و  می توانیم ادعا کنیم که تجهیزات پیشرفته‌تری در مقایسه با شهرها به روستاها برده شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با ابزارICT بتوان اقتصاد دانشگاه، اقتصاد سلامت، اقتصاد کشاورزی و اقتصاد گردشگری و صنایع دستی را ارتقا داد که برای رسیدن به این مهم نیاز است تا زیرساخت‌ها مهیا شوند.

براری در ادامه با بیان اینکه در بستر تلفن همراه می‌توان محصولات را به فروش رساند، افزود: امروز ۸۰ میلیون ایرانی و شش میلیارد نفر در دنیا تلفن همراه در دست دارند که این می‌تواند ظرفیت خوبی برای عرضه محصولات از طریق تلفن‌همراه باشد، کما اینکه در حال حاضر خیلی از صنایع دستی با استفاده از این ابزار در دنیا عرضه و به دست مشتریان می‌رسد.
انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا