امور زیربناییراه و ساختمان

آمادگی ناوگان مسافری دریایی در نوروز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: ناوگان مسافری دریایی با ظرفیت هشت هزار صندلی درایام نوروز آماده خدمات رسانی به مسافران است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد راستاد در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: مجموع ظرفیت شناورهای مسافربری دریایی هشت هزار صندلی بوده که هفت هزار صندلی برای سفرهای داخلی و یک هزار صندلی برای سفرهای خارجی و بین المللی در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه شناورهای مسافری در بنادر و مبادی مختلف آماده خدمات ‌رسانی به مسافران هستند، اظهارداشت: ناوگان سفرهای دریایی از نظر کمی و کیفی طی سال های گذشته ارتقا یافته که این مهم با حمایت از بخش خصوصی و اعطای تسهیلات از محل وجوه اداره شده تحقق یافته است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور ضمن اشاره به اینکه کیفیت سیستم تهویه مطبوع و امکانات رفاهی شناورهای مسافربری ارتقا یافته و به امکانات جستجو و نجات و ایمنی دریا مجهز شده است، ادامه داد: برای توسعه امکانات گردشگری دریایی در نوار ساحلی جنوب و کشور اقدام های موثری انجام شده است.

وی با اعلام این مطلب که طی هفته جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی بخشی از زیرساخت های حوزه گردشگری دریایی در جزیره قشم و استان هرمزگان به بهره برداری رسیده است، گفت: باوجود جاذبه های گردشگری فراوان در سواحل شمال و جنوب انتظار می رود تقاضای گردشگران برای سفرهای دریایی افزایش پیدا کند.

راستاد مهمترین پایانه مسافری دریایی کشور از نظر میزان تردد مسافر را پایانه شهید حقانی در بندر عباس و سپس پایانه شهید ذاکری در قشم و پایانه جزیره هرمز عنوان کرد و افزود: پایانه های مسافری دریایی مجهز به امکانات کامل رفاهی هستند.

وی از امکان تهیه بلیت کشتی به صورت اینترنتی از طریق پورتال سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد و اظهارداشت: آمادگی مقابله با شرایط اضطرار در سواحل کشور وجود دارد و در این راستا قبل از آغاز طرح نوروزی گردشگری دریایی مانورهای جستجو و نجات دریایی در بنادر انجام شده و تیم های واکنش سریع آماده امداد رسانی می باشند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ضمن اشاره به اینکه ۱۹ فروند شناور ناجی، هشت فروند بالگرد، یک فروند هواپیما و دو فروند هاورکرافت در طول سواحل شمال و جنوب مستقر بوده و آماده امدادرسانی به مردم در صورت بروز سانحه دریایی هستند، یادآور شد: شماره تماس ۱۵۵۰ تلفن اضطرار دریایی بدون نیاز به پیش شماره به طور مداوم در استان های ساحلی فعال است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا