امور زیربناییراه و ساختمان

عرضه بلیت ۸ هزار صندلی برای انجام سفرهای دریایی در نوروز۹۸ / راه اندازی خط دریایی چابهار- عمان

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در مجموع ۸ هزار صندلی در بنادر جنوبی کشورمان در اختیار مسافران قرار دارد که از این تعداد ۱۰۰۰ صندلی متعلق به خطوط دریایی خارجی است، گفت: امکان خرید اینترنتی بلیت شناورهای تمام بنادر استان هرمزگان وجود دارد و علاقه مندان می‌توانند بلیت مسیر مورد نظر را از طریق اینترنتی خریداری کنند.

همچنین بخوانید

هادی حق شناس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آمادگی ناوگان دریایی برای برگزاری سفرهای نوروزی اظهار داشت: در مجموع در تمام بنادر جنوب کشورمان ۶۰ فروند شناور در ایام نوروز به مسافران و علاقه‌مندان سفرهای دریایی خدمات ارایه می‌کنند.

وی ادامه داد: ظرفیت این شناورها از ۶۰ نفر تا ۳۰۰ نفر است که در مجموع ۸ هزار صندلی در بنادر جنوبی کشورمان در اختیار مسافران قرار دارد که از این تعداد ۱۰۰۰ صندلی متعلق به خطوط دریایی خارجی است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره برقراری خطوط دریایی به کشورهای همسایه در ایام نوروز گفت: شناورهای مسافری در مسیرهای  بندر لنگه و بندر شهید حقانی به بنادر شارجه و دوبی و بندر خرمشهر به کویت فعال هستند و مسیر دریایی چابهار به عمان هم احتمالا در این ایام راه اندازی خواهد شد.

حق شناس ادامه داد: همچنین ۸۰ فروند لندیگرافت در بنادر پهل و لافت و از بنادر چارک و آفتاب به کیش مستقر هستند که ظرفیت جابه جایی ۳هزار خودرو را دارند.

وی با اشاره به افزایش مدت زمان مسافرگیری در بنادر کشور گفت: در سال‌های گذشته در بنادر جنوبی تا ساعت ۲۱ امکان مسافرگیری وجود داشت اما نوروز امسال قرار است ترمینال‌های مسافری تا ساعت ۲۴ برای جابه‌جایی مسافران فعال باشند.

عضو هیات مدیره سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه پیش از آغاز تعطیلات نوروز با حضور وزیر راه و شهرسازی ۷ نقطه جدید مسافری در جزیره قشم افتتاح شد، گفت: در این هفت نقطه شناورهای گردشگری برای ارائه خدمات تفریحی به مسافران فعال هستند.

حق شناس ادامه داد: اسکله بوشهر هم توسط سازمان بنادر و دریانوردی نوسازی شده است و با ایمنی بیشتری از این اسکله شناورها در مسیر جزیره خارک تردد خواهند داشت.

وی درباره تغییر قیمت بلیت شناورها در مسیرهای مختلف داخلی و خارجی در بنادر جنوب کشور، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی مسئولیتی در تغییر قیمت بلیت شناور ندارد و قیمت بلیت‌ها براساس درخواست صنف و با موافقت استانداری‌ها تعیین می شود.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: امکان خرید اینترنتی بلیت شناورهای تمام بنادر استان هرمزگان وجود دارد و علاقه مندان می‌توانند بلیت مسیر مورد نظر را از طریق اینترنتی خریداری کنند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا