صنعت، معدن، تجارت

آسیب ۱۳۰ واحد تولیدی در مازندران و گلستان

 

معاون وزیر و رئیس هیئت مدیره ومدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران از آسیب ۱۳۰ واحد تولیدی و صنعتی ناشی از سیل و آبگرفتگی در دو استان مازندران و گلستان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محسن صالحی نیا در برنامه «بهار پلاک ۹۸» رادیو اقتصاد افزود: از این تعداد ۱۰۰ واحد در گلستان و ۳۰ واحد در مازندران دچار آسیب شده است.

وی اظهارداشت: همچنین ۱۱ هزار واحد قالیبافی نیز متاثر از حوادث جوی در این دو استان دچار آسیب شده که از این تعداد ۱۰ هزار واحد در گلستان و یک هزار واحد مربوط به مازندران است.

همچنین بخوانید

معاون وزیر و رئیس هیئت مدیره ومدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران خسارت وارده به ۱۳۰ واحد تولیدی و صنعتی در دو استان مازندران و گلستان را ۲۰۶ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی در ادامه افزود: قرار بر اینکه با توجه به پیشنهادات مورد ارائه به دولت ۳۰ درصد این خسارت ها بصورت کمک بلاعوض و بقیه در قالب پرداخت تسهیلات کم بهره انجام شود.

صالحی نیا تصریح کرد: برای جبران خسارت ناشی از سیل و آبگرفتگی واحدهای قالیبافی نیز قرار بر این شد که ۶۵ تا ۶۶ درصد در قالب کمک بلاعوض و بقیه از طریق پرداخت تسهیلات کم بهره صورت گیرد.

وی ضمن اشاره به برآورد خسارت ۴۴ تا ۴۵ میلیارد تومانی زیرساخت های شهرک های صنعتی دو استان مازندران و گلستان گفت: اعتبار لازم برای اصلاح، بازسازی و نوسازی این زیرساخت ها از محل تملک دارایی و سرمایه ایی پیش بینی شده است.

معاون وزیر و رئیس هیئت مدیره ومدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران افزود: عمده خسارت ناشی از سیل و آبگرفتگی در استان گلستان مربوط به شهرک صنعتی آق قلاست.

وی ضمن اشاره به اینکه شهرک صنعتی آق قلا دارای سه فاز است، اظهارداشت: خوسبختانه با اقدامات صورت گرفته آب فاز یک و دو این شهرک تخلیه و خسارت ها نیز در حد محدود بوده است.

صالحی نیا در ادامه به رادیو اقتصاد یادآورشد: آب فاز سه این شهرک هنوز تخلیه نشده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا