صنعت، معدن، تجارت

قیمت گذاری و بازار در دست بنکداران نیست

دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: در حال حاضر قیمت گذاری و بازار در دست بنکداران نیست و این بخش تنها نظار گر است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، قاسمعلی حسنی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: در شان بنکداران نیست تا شکر را مانند ۴۰ سال گذشته به صورت قطره چکانی دریافت و سپس توزیع کنند.

وی با تاکید بر اینکه واردات شکر با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومان دست رقابت در بازار را می بندد، اظهارداشت: واردات، قیمت گذاری و توزیع شکر در اختیار دولت است.

دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه ارائه قطره چکانی شکر به بنکداران در بازار مشکل ایجاد می کند، ادامه داد: توزیع قطره چکانی شرایط ایجاد رانت و سوء استفاده را فراهم خواهد کرد.

وی سیستم ناقص توزیع را عامل گرانی شکر در بازار عنوان کرد و گفت: خرما در همه بازارهای کشور وجود دارد و بنکداران تنها با سه درصد سود این محصول را به فروش می رسانند.

حسنی ضمن اشاره به اینکه بنکداران خرما را گران خریداری کرده اند و فقط با سه درصد سود به دست مصرف کنندگان عرضه می کنند، افزود: به خاطر یک ماه رمضان نباید در برابر صادرات خرما ایستادگی دارد چرا که تا ۲۰ روز دیگر کسی خرما در کشور خریداری نمی کند و باید دوباره به سختی به دنبال به دست آوردن بازارهای صادراتی بود.

وی در ادامه با بیان اینکه باید به بازار اجازه داد کار خود را انجام دهد و چشم های نظارتی دولت هم باید بر بازار نظارت کند به رادیو اقتصاد یادآور شد: اقتصاد کشور باید صادرات محور باشد تا ارزآوری تحقق یابد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا