بورسبورس اوراق

«زگلدشت» برای هر سهم ۱۲۷۳ ریال سود ساخت

 

شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان در صورت های مالی ۱۲ماهه خود از سود یک هزار و ۲۷۳ریالی برای هرسهم خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا، شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان در اطلاعات و صورت های مالی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷ به ازای هر سهم یک هزار و ۲۷۳ریال سود اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶۷ درصد افزایش داشته است.

این شرکت سود عملیاتی را با رشد ۱۱۱درصدی مبلغ ۲۰۵میلیارد ریال، سود خالص را با رشد ۱۶۷درصدی ۲۵۴میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را با رشد ۹۶درصدی ۲۷۹میلیارد ریال اعلام کرده است.

«زگلدشت» از اهداف و راهبردهای سال مالی آتی به تثبیت سهم بازار فعلی اشاره کرده و قصد دارد کیفیت محصولات فعلی به منظور افزایش قدرت رقابت پذیری را بهبود ببخشد. همچنین بهای تمام شده محصولات را کاهش دهد. علاوه بر این برنامه های آتی شرکت که در پیش بینی سال مالی منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۸ منظور شده است فروش تعداد ۱۵۰ راس تلیسه آبستن خواهد بود.

این شرکت با توجه به تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه برای سال مالی جاری اعلام کرد که انتظار می رود میانگین نرخ فروش شیر در سال ۱۳۹۸ مبلغ ۲هزار و دو هزار ریال شود. علاوه بر این نرخ خرید مواد اولیه نیز با توجه به نوسات نرخ ارز، انتظار می رود هزینه مواد مصرفی به دلیل افزایش در نرخ نهاده ها (شامل جو، ذرت و سویا ) ۲۰ درصد افزایش یابد.

«زگلدشت» با توجه به برآوردی که از برنامه های تامین مالی و تغییرات هزینه های مالی داشته اعلام کرده است که تسویه کلیه وام های توسط صنایع عمومی تامین در سال آینده شرکت جهت خریدهای خارجی اقدام به دریافت مجدد وام به مبلغ حداقل ۶۰میلیارد ریال خواهد کرد و هرینه بهره وام در سال آتی معادل سال قبل خواهد بود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا