بورسبورس اوراق

«زکشت» سود هر سهم خود را افزایش داد

نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶؛

شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷، به ازای هر سهم خود ۶۰۲ ریال سود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ رشد ۵۴ درصدی را نشان می دهد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا، شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت با سرمایه ۲۰۰ میلیارد ریال، صورت های مالی ۱۲ ماهه دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ را به صورت حسابرسی شده منتشر کرد.

شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت در دوره یاد شده، مبلغ ۱۲۰ میلیارد و ۴۷۷ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۶۰۲ ریال سود به ازای هر سهم خود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ معادل ۵۴ درصد افزایش داشته است.

با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۱۹۲ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت منظور شد.

زکشت” در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۶، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۷۸ میلیارد و ۳۵۳ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین ترتیب مبلغ ۳۹۲ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.

پیشنهاد افزایش سرمایه ۵۰ درصدی “زکشت”

هیات مدیره شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۰۰ میلیارد ریالی، معادل ۵۰ درصد را به مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت پیشنهاد داد. با این پیشنهاد افزایش سرمایه، سرمایه “زکشت” از مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال به ۳۰۰ میلیون ریال خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، افزایش سرمایه شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت از محل آورده نقدی سهامداران، سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی و کاهش ریسک مالی ترازنامه، تامین بهتر سرمایه در گردش مورد نیاز به منظور کنترل بهتر قیمت نهاده ها، بهبود نسبت مالکانه و ارتقاء جایگاه شرکت در صنعت کشاورزی و دامپروری، جبران مخارج سرمایه ای انجام شده بابت پروژه افزایش ظرفیت دام مولد و ایجاد شرایط برای ادامه رشد طبیعی گله که در تاریخ ۲۹ اردی‌بهشت ۱۳۹۸ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، خواهد بود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا