امور زیربناییراه و ساختمان

ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن در شهرهای جدید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مسئولان وزارت راه و شهرسازی اعلام می کنند که این وزارتخانه در گام نخست ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید و ۲۰۰ هزار واحد در بافت های فرسوده می سازد.

حمید بنایی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به وضعیت بحرانی بازار مسکن، گفت: متأسفانه وزارت راه و شهرسازی در حوزه مدیریت بازار مسکن طرح و برنامه ای ندارد و این مسئله موجب تشدید تلاطمات شده است.

ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن در شهرهای جدید

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته مسئولان وزارت راه و شهرسازی اعلام می کنند که این وزارتخانه در جهت تولید مسکن اقدام می کند، به طوری که در گام نخست ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید و ۲۰۰ هزار واحد در بافت های فرسوده ساخته خواهد شد.

برنامه وزارت راه و شهرسازی تنها تئوری بوده و جنبه عملیاتی ندارد

بنایی ادامه داد: به نظر می رسد که برنامه معاونت های مختلف وزارت راه و شهرسازی تنها تئوری بوده و جنبه عملیاتی ندارد که این مسئله موجب بروز مشکلات بسیار در بازار مسکن شده است.

وعده بی عمل وزارت راه برای تعیین تکلیف لایحه جامع مسکن

وی با انتقاد از عدم تعیین تکلیف لایحه جامع مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی، تصریح کرد: مسئولان وزارتخانه بارها اعلام کرده اند که در تدوین این لایحه در مراحل نهایی قرار دارد، اما متأسفانه تاکنون هیچ اقدام عمل صورت نگرفته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: کمیسیون عمران مجلس بارها تصمیم به تدوین طرح جامع مسکن گرفته، اما مسئولان وزارت راه و شهرسازی هر مرتبه اعلام می کنند که وزارتخانه در حال تدوین لایحه مذکور بوده و به زودی به مجلس ارسال می شود.

ارسال لایحه جامع مسکن تا پایان دوره دهم مجلس بسیار بعید است

بنایی ادامه داد: ارسال لایحه جامع مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی به مجلس تا پایان دوره دهم بسیار بعید است، حال مسئولان این وزارتخانه باید تمام تلاش خود را برای ارسال این لایحه صورت دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: لایحه جامع مسکن در صورت تصویب، آثار مثبتی را برای بازار مسکن به دنبال خواهد داشت، زیرا این لایحه مسائلی مانند تقویت حوزه تولید مسکن و ساماندهی قیمت ها را دنبال می کند./

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا