بین الملل

سهام آسیایی و اروپایی پس از رای‌گیری اروپا اندکی رشد کرد

سهام آسیایی اندکی رشد کرد اما با توجه به تنش‌های تجاری آمریکا و چین، نزدیک به پایین‌ترین سطح ۴ ماهه خود باقی ماند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز دوشنبه، سهام آسیایی اندکی رشد کرد اما با توجه به تنش‌های تجاری آمریکا و چین، نزدیک به پایین‌ترین سطح ۴ ماهه خود باقی ماند. از سوی دیگر پس از رأی‌گیری پارلمان اروپا، نرخ یورو تقریباً ثابت ماند.

طبق داده‌های تاجران اروپایی، سهام این قاره امروز در ابتدای معاملات خود با رشد روبرو خواهند شد. شاخص پن یوروپین استاکس ۵۰ در آغاز معاملات ۰.۴ درصد بالا آمد، داکس آلمان و کاک فرانسه، هر دو ۰.۵۸ درصد رشد کردند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۲ درصد رشد کرد و از پایین‌ترین سطح ۴ ماهه خود که در روز جمعه ثبت کرده بود، دور شد. این درحالی است که تعطیلی بازارهای انگلیس و آمریکا، امروز حجم معاملات را کاهش خواهد داد.

در آسیا، شرایط پر تلاطم بازارها منجر به رشد برخی شاخص‌ها و افت برخی دیگر شد. آن‌چه بر بسیاری از بازارهای سهام آسیایی سایه انداخته بود وحشت از این بود که جنگ تجاری بین آمریکا و چین به یک جنگ سرد تکنولوژی بین دو اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود.

نیکی ژاپن ۰.۳۱ درصد به ارزش خود افزود.

در بازار چین، امید سرمایه‌گذاران به ارائه مشوق‌های دولتی باعث شد سهام رشد کنند. شاخص کامپوزیت شانگهای ۱.۳۸ درصد جهش کرد و شاخص شرکت‌های برتر چین، سی‌اس‌آی ۳۰۰ هم ۱.۴ درصد رشد کرد. هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۲۴ درصد پایین آمد.

ای‌اس‌اکس استرالیا و کوسپی کره‌جنوبی با تغییری جزئی روبرو شدند و به ترتیب ۰.۰۶ درصد و ۰.۰۵ درصد، افت کردند.

در بازار ارز، واکنش یورو به انتخابات پارلمانی اروپا خفیف بود، چرا که جناح‌های پوپولیستی و راست‌گرای افراطی نتوانستند آن طور که انتظار می‌رفت برای خود حمایت جلب کنند. نرخ برابری دلاری یورو، با اندکی افزایش به ۱.۱۲۰۹ رسید.

تغییرات شاخص دلار در برابر ۶ ارز مهم جهان، ناچیز بود و رقم شاخص در ۹۷.۵۷۵ واحد ثابت ماند.

نرخ برابری دلار با ین ژاپن ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۰۹.۴۸ رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا