بانک و بیمهصوتطلا و ارز

خریداران بالای ۲۰۰ سکه مشمول اظهار نامه

کارشناس اقتصادی و مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: کسانی که بیش از ۲۰۰ سکه خریداری کرده باشند این افراد موظف به ارائه اظهار نامه مالیاتی هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سیاوش غیبی پور در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: خریداران تا ۲۰ سکه از دادن مالیات معاف می باشند.

وی همچنین اظهارداشت: خریداران ۲۱ تا ۲۰۰ سکه به دو طبقه تقسیم شده اند و نیاز به اظهار نامه مالیاتی ندارند فقط نرخ مالیات هر قطعه سکه برای طبقه اول ۱۵۰ هزار تومان و برای طبقه دوم ۲۰۰ هزار تومان است.

این کارشناس اقتصادی و مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: کسانی که بیش از ۲۰۰ سکه خریداری کرده باشند این افراد موظف به ارائه اظهار نامه مالیاتی هستند.

وی افزود: اگر این افراد اظهار نامه ارائه نکنند بعد در محاسبه درآمد اگر شخص حقیقی باشند ۱۰ درصد و اگر شخص حقوقی باشند ۳۰ درصد جریمه به مالیات آنان اضافه می شود.

غیبی پور اظهارداشت: قانون مالیات های مستقیم یک قانون دو جانبه و عدالت محور است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: طبق ماده ۲۳۸ قانون مالیات های مستقیم به فرض اینکه برگ تشخیص برای خریداران سکه صادر شود این افراد یک ماه وقت دارند به برگ تشخیص در اداره امور مالیاتی یا همان ممیز کلی اعتراض و اسناد خود را ارائه دهند.

این کارشناس اقتصادی و مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور افزود: حتی اگر این مرحله هم اسناد، شواهد، قرائن و امارات آنان کافی نباشد دوباره در هیئت حل اختلاف بدوی ماده موضوع ۲۴۴ و همچنین در مرحله بعدی تجدید نظر می توانند ادعای دادرسی کنند و مراحل بعدی.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا