صنعت، معدن، تجارت

بهبود نرخ تکرار ضریب سرمایه / فرار مالیاتی بسیار سخت شده است

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه تحریم‌ها منجر به بهبود ضریب تکرار سرمایه در بخش تولید شده است، گفت: فرار مالیاتی بسیار سخت شده و این نوید مثبتی برای اقتصاد شفاف است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدرضا مرتضوی امروز (یکشنبه ۲ تیرماه ۹۸) در نشست خبری مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن گفت: بخش صنعت از آسیب بزرگی که برای آن طراحی شده، تا حدود زیادی گذر کرده و تولیدکنندگان با تلاش خود توانستند این بخش را محفوظ نگه دارند به این معنا که واحدهای صنعتی توانسته‌اند علی‌رغم همه مشکلاتی که در داخل و خارج، پیش پای آنها قرار داده شده، با اتکا به منابع داخلی، سرپا بمانند و این غرورآفرین است.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: دو سال است که ما تحریم هستیم و البته شاید بتوان نام آن را فراتر از تحریم، محاصره کامل اقتصادی دانست که کار کردن در آن، کار بسیار سختی است ولی واحدهای صنعتی، معدنی و کشاورزی و نیز ارگان‌های متعلق به بخش خصوصی، با تمام تلاش خود توانستند کار را پیش ببرند.

وی تصریح کرد: اینکه تولیدکنندگان موفق شدند سرپا باقی بمانند، به دلیل تحمل سختی‌ها از سوی کارگران و مردم است و تولیدکنندگان توانستند تأمین نیازهای مردم را علی‌رغم همه مشکلات صورت دهند پس روز صنعت و معدن، جشن مقاومت در برابر تحریم‌های ظالمانه است.

مرتضوی معتقد است که شرکت‌های ایرانی، پویا و فعال هستند و صنعت غذا به عنوان یکی از صنایع بسیار مهم برای تأمین نیازهای مردم، محکم قدم برمی‌دارد البته مردم به بخش صنعت داخلی نیز اعتماد دارند و با همکاری توانسته‌اند پاسخ استقامت تولیدکنندگان را بدهند.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ادامه داد: به دلیل اینکه در شرایط عادی قرار نداریم، نمی‌توانیم برنامه درازمدت چندساله برای خود تدوین کنیم و به همین دلیل باید در تعامل و گفت‌وگوی نزدیک و بی‌پرده با مسئولان کشور، شرایط را مدیریت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به اتفاقات مثبتی که در حاشیه تحریم‌ها برای صنعت ایران رخ داده، اشاره و خاطرنشان کرد: اگرچه مشکل تخصیص و تأمین ارز داریم، اما مژده می‌دهم که برخی شرکت‌های تولیدی نسبت به گذشته عملکرد بهتری داشته‌اند.

مرتضوی ادامه داد: اتفاق مثبتی که در تولید کشور رخ داده، آن است که بسیاری از تولیدکنندگانی که مشکل تأمین نقدینگی به دلیل فروش‌های نسیه داشتند، اکنون وضعیت بهتری را تجربه می‌کنند چرا که نرخ تکرار ضریب سرمایه آنها بهبود یافته است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در اقتصاد ایران فرار مالیاتی بسیار سخت شده و این جای خوشحالی دارد و ما می‌توانیم به سمت توسعه پایدار حرکت کنیم پس از مسئولان کشور می‌خواهیم فرارهای مالیاتی را سخت و سخت‌تر کنند تا بتوان در یک فضای سالم اقتصادی، رقابت بهتری را تجربه کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا