اقتصاد کلان

ادامه بررسی شور دوم لایحه مالیات بر ارزش افزوده/جلسه آتی گزارش کمیسیون نهایی می شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوع خود از ادامه بررسی شور دوم لایحه مالیات بر ارزش افزوده خبر داد و گفت: یک جلسه دیگر برای بررسی این لایحه برگزار و پس از آن گزارش نهایی کمیسیون به صحن علنی مجلس ارسال می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،سیدحسن حسینی شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوع خود، گفت: ادامه بررسی شور دوم لایحه مالیات بر ارزش افزوده، دستورکار امروز کمیسیون اقتصادی بود که پیشنهادات نمایندگان در اصلاح برخی بندهای این لایحه مطرح شد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تاکنون پیشنهادات مختلفی درباره لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده مطرح شده است، افزود: یکی از پیشنهادات موضوع نقل و انتقال دارایی در بورس بود که بر این اساس صندوق های سرمایه گذاری پروژه در بورس که برای تامین مالی پروژه هستند معاف از مالیات بر ارزش افزوده می شوند.

یک جلسه دیگر برای بررسی شور دوم لایحه مالیات بر ارزش افزوده برگزار می شود

وی ادامه داد: عوارض مربوط به بنیاد مسکن، وزارت بهداشت، حمل و نقل و مالیات بر ارزش افزوده اداره راهداری‌ها نیز از جمله موارد اصلاحی در لایحه دو شوری مالیات بر ارزش افزوده است.

حسینی شاهرودی در تشریح یکی دیگر از مصوبات مهم لایحه مالیات بر ارزش افزوده که پس از دو شوری شدن مطرح شده، تاکید کرد: اشخاصی که مبادرت به حمل و نقل برون شهری و فروش بلیت مسافر در داخل کشور با وسیله نقلیه زمینی (به استثنای ریلی) و دریایی می کنند مکلف هستند ۵ درصد بهای بلیت را با درج در بلیت و یا قرارداد حسب مورد، به عنوان عوارض شهرداری از مسافران اخذ و عوارض مذکور مربوط به هر ماه را حداکثر تا پانزدهم ماه بعد به حساب شهرداری مبدا سفر واریز کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: یک جلسه دیگر برای بررسی شور دوم لایحه مالیات بر ارزش افزوده برگزار می شود و پس از آن گزارش نهایی کمیسیون به صحن علنی مجلس ارسال می شود./

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا