بانک و بیمهطلا و ارز

تلاش امارات برای از دست ندادن صرافی های ایرانی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: دولت امارات به دنبال این است که فضا را باز کند تا ایران حوزه تجاری و فعالیت اقتصادی خود را با کشورهای حاشیه خلیج فارس از شیخ نشین دوبی به قطر و عمان نکشاند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سیدحسن حسینی شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به گشایش های جدید در مسیر دلار، گفت: هرچه به بخش خصوصی میدان بیشتری داده و به آن اعتماد کنیم شرایط برای ایجاد تعادل در بازار به ویژه بازار ارز بیشتر می شود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، افزود: دولت باید دخالت خود را در بازار ارز کم کند و به سمت چند نرخی شدن آن حرکت نکند و در واقع  به دنبال شناور شدن نرخ آن باشد که در این صورت می توان شاهد تعادل در این بخش بود.

رویکرد جدید دولت مداخله کمتر در بازار ارز است

وی با بیان اینکه رویکرد جدید دولت و سیاست بانک مرکزی مداخله کمتر در بازار و عدم تزریق ارز ارزان قیمت و ترجیحی در آن بوده است، ادامه داد: ناامید شدن از دریافت ارزهای ترجیحی و رانتی سبب می شود که بازار شرایط تعادلی یابد و سیاست جدید دولت نیز سبب شده که بازار ارز خود را پیدا کند.

حسینی شاهرودی، تاکید کرد: اگر دولت دخالت خود را در بازار ارز به حداقل برساند و یا حتی دخالتش نه به شکل رانتی، بلکه برای شناور کردن قیمت باشد، قیمت ارز روند کاهشی خود را پیدا می کند.

شیخ نشین دوبی نمی خواهد بازار ایران را از دست دهد

وی با بیان اینکه یکی از کشورهایی که در بحث انتقال ارز ایران و مبادلات تجاری فعالیت داشته امارات بوده است، افزود: به واسطه برخی اختلافات سیاسی این مراوادات کاهش یافته، اما شیخ نشین دوبی می داند یکی از بازارهای بزرگ این کشور در بخش تجارت ایران است و نمی خواهد موقعیت را از دست دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به کاهش فشار امارات بر صرافی های ایرانی، ادامه داد: امارات برای از دست ندادن بازار بزرگ و سودآور ایران باید اجازه دهد انتقال ارز از طریق صرافی های ایرانی در این کشور انجام شود، البته هر چند ایران در حوزه بانکی توفیقی نداشته اما در حوزه صرافی ها از گذشته دور توفیقات زیادی برای ایران حاصل شده است.

امارات نمی خواهد در مسابقه بازار ارزی ایران از قطر و عمان جا بماند

وی تصریح کرد: دولت امارات به دنبال این است که فضا را باز کند تا ایران حوزه تجاری و فعالیت اقتصادی خود را با کشورهای حاشیه خلیج فارس از شیخ نشین دوبی به قطر و عمان نکشاند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سیاست ایران در قبال برخی کشورهای همسایه، گفت: سیاست ما بر این است که مراودات تجاری خود را با امارات به حداقل رسانده و با کشورهایی که روابط مناسبی با ما دارند همانند قطر و عمان بیشتر کنیم که در این مسابقه امارات نمی خواهد بازار خوب ایران را از دست دهد و گشایش های جدید توسط این شیخ نشین نیز در همین راستا بوده است./

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا