امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

دستگاه‌های اجرایی در حفظ، توسعه و احیای منابع‌ طبیعی مشارکت کنند

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بر ضرورت مشارکت بیشتر دستگاه‌های اجرایی در حفظ، توسعه و احیای عرصه‌های منابع‌ طبیعی تأکید کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، خلیل آقایی در سفر به شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه و در نشست مشترک با مسئولین این شهرستان‌ها با اعلام مطلب فوق، از شهرداران خواست تا توجه بیشتری به بهره‌برداری و ارائه خدمات مطلوب در پارک‌های جنگلی کنند.

وی گفت: مالکیت پارک‌های جنگلی به سازمان جنگل‌ها تعلق دارد و در شهرها صرفاً بهره‌برداری آنها به شهرداری‌ها واگذار شده است و انتظار می‌رود خدمات مطلوب رفاهی و تفریحی به شهروندان که علاقه به حضور در طبیعت دارند، ارائه شود.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در بخش دیگری از سخنان خود به اعتبارات تخصیص یافته از صندوق توسعه ملی در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: در تمام کشور توسعه فعالیت‌های آبخیزداری ضروری است و اگر در استانی ظرفیت اجرای کار آبخیزداری زیاد باشد و استانداری‌ها اعتبار مناسبی برای آن بخش در نظر بگیرند به همان اندازه سازمان جنگل‌ها هم اعتبارات را افزایش خواهد داد.

وی با اشاره به کسب مجوز بند ب ماده ۲۹ قانون احکام دائمی برنامه ششم توسعه گفت: این مجوز فضایی فراهم کرده که تشکل‌ها و تعاونی‌های محلی بتوانند طرف قرارداد ادارات منابع طبیعی شوند و اجرای فعالیت‌هایی نظیر آبخیزداری و آبخوانداری، حفاظت و نگهداری و اطفاء حریق به آنها واگذار شود و این به معنای مردمی کردن اقتصاد مقاومتی است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا