امور زیربناییتعاون و اشتغال

حذف چهار صفر از پول ملی محاسبات را تسهیل می کند

یک مقام مسئول در نظام بانکی با اشاره به اینکه حذف صفر از پول ملی باعث تقویت ارزش پول ملی می شود از تخصیص ۷۳ درصد تسهیلات به بخش تعاون خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حجت الله مهدیان امروز دوشنبه ۱۴ مردادماه در نشستی خبری با تشریح اهم اقدامات بانک عامل بخش تعاون، درباره حذف صفر از پول ملی اظهار داشت: حذف چهار صفر از پول ملی می تواند محاسبات را تسهیل کند ضمن اینکه این موضوع در سال ۸۵ نیز یک بار مطرح شده بود و در آن زمان نیز برخی کارشناسان بر این باور بودند که حذف صفر باید در نظام پولی کشور زودتر عملیاتی شود.

مهدیان تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر به غیر از شبکه بانکی کشور تقریباً همگان از واحد پولی تومان استفاده می کنند و به نوعی «تومان» واحد پولی غیر رسمی کشور است. بنابراین حذف صفر از پول ملی و تغییر واحد پولی کشور از ریال به تومان، علاوه بر اینکه محاسبات را آسان می کند می تواند موجب تقویت ارزش پول ملی شود.

مدیرعامل بانک عامل بخش تعاون همچنین گفت: در چهارو نیم ماه گذشته از سال مالی ۳۷۰۰ میلیارد تومان مجموع تسهیلات پرداختی بانک در قالب ۴۹ هزار فقره بوده است که این میزان تسهیلات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۳۶ درصدی برخوردار است؛ همچنین ۷۳ درصد از تسهیلات این بانک در بخش تعاون پرداخت شده است.

ادامه دارد…

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا