انرژی

بهره داری از ۲۲۷ پروژه آب و برق در کشور تاپایان امسال

وزیر نیرو گفت: تا پایان سالجاری ۲۲۷ پروژه آب و برق و آب و فاضلاب روستایی در نقاط مختلف کشور به بهره برداری می رسد.

به گزارش آرمان اقتصادی، “رضا اردکانیان” در آئین افتتاح پست ۲۳۰٫۳۳کیلوولت ساران در گچساران افزود: ۱۱پروژه در استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه آب و برق در دست اقدام است که برای این تعداد پروژه اعتبار ۳۵۰۰ میلیارد تومان هزینه می شود.

وی بیان کرد: ۴۷ پروژه در حوزه های آب و برق در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز افتتاح شده است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: ۷۰ پروژه آب و برق با اعتباری بالغ بر ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در کهگیلویه و بویراحمد در دست اقدام است.

اردکانیان تصریح کرد: تا پایان سالجاری ۲۲۷ پروژه آب و برق و آب و فاضلاب روستایی در نقاط مختلف کشور به بهره برداری می رسد.۱۳ طرح مختلف در زمینه توسعه منابع آب و خاک در کشور در دست اقدام است.

وی ادامه داد: امسال با تدبیر توانستیم بالغ بر ۳ هزار و ۸۰۰ مگابایت اوج بار را در کشور کاهش دهیم.

همچنین غلامرضا تاجگردون، نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: پروژه‌های خوبی در زمینه های آب و خاک در دو شهرستان گچساران و باشت اجرا شده است.

وی با بیان اینکه تمامی پروژه های آبی این دو شهرستان بزرگ هستند، افزود: در پتروشیمی گچساران مشکل آب و برق به صورت جدی وجود داشت که با حمایت مسئولان کشوری مرتفع شد.

تاجگردون بیان کرد: با تلاش بسیار از سد چم شیر آب به گچساران و باشت تخصیص داده شده است.

همچنین حسین‌کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: ۲۶۰میلیارد ریال از محل اعتبار شرکت برق خوزستان برای عملیات ساخت این طرح تامین شده است.

وی افزود: از این میزان اعتبار اختصاص یافته  ۱۹۰میلیارد ریال برای خرید تجهیزات و ۷۰ملیارد ریال برای اجرا هزینه می شود.

کلانتری بیان کرد: انتقال توان نیروگاه برق- آبی چم شیر به شبکه برق سراسری، پایداری و تثبیت ولتاژ در پست۲۳۰ کیلوولت دوگنبدان، افزایش ظرفیت و تقویت شبکه برق گچساران  از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.               

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این طرح برای ورود و خروج یک مدار از خط ۲۳۰کیلو ولت دوگنبدان-چناشاهیجان در پست نیروگاه چم شیر بطول ۲۶کیلومتر بصورت ۲مداره باندل یک سیمه در یک، به تعداد ۵۷دستگاه دکل فلزی ساخته می شود.

کلانتری طول خط شبکه فوق توزیع برق این طرح را ۲۶کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: این طرح تا پایان سال ۹۹به بهره برداری  خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا