بین الملل

چین همواره قدرت مثبت در دفاع از امنیت غلات جهانی است

رادیو و تلویزیون مرکزی چین مقاله ای تحلیلی به عنوان «چین همواره قدرت مثبت در دفاع از امنیت غلات جهانی است» منتشر کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رادیو بین المللی چین، این مقاله به نقل از کتاب سفید «امنیت غلات چین» که روز دوشنبه منتشر شد، راهبرد امنیت غلات چین را تشریح کرده و به خوبی سهم مثبت چین در دفاع از امنیت غلات جهان و پیشبرد توسعه مشترک را نشان داده است.

در این تحلیل نوشته شده است: یک میلیارد و چهارصد میلیون چینی نه تنها تهدیدی علیه امنیت غلات جهان نیستند، بلکه معجزه ای جهانی آفریده اند که با منابع محدود، امنیت غلات بزرگترین کشور جمعیت جهان را تامین کرده است. علت اصلی موفقیت بزرگ چین در امنیت غلات این است که چین راهبرد امنیت غلات کشور مبتنی بر خودکفایی در تامین داخلی، تضمین ظرفیت تولید، واردات مناسب و پشتیبانی علمی و فنی را تعیین کرده و راه امنیت غلات با ویژگی چین را پیموده است.

این مقاله تاکید می کند: چین به عنوان کشور بزرگ در حال توسعه که دارای یک پنجم جمعیت جهان است، با امرار معاش خود برای جهان سهمی بزرگی اداء کرده است. اما چین ضمن توسعۀ خویش، همچنین با اجرای سیاست گشایش، همکاری بین المللی را نیز پیوسته تقویت بخشیده و در امنیت غلات جهان نیز سهم شایسته ای اداء کرده است. این کاملاٌ ثابت می کند که چین در زمینه حل مساله گرسنگی در چهارچوب جهانی مسؤولیت پذیری و کارآمدی یک کشور بزرگ را نشان داده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا