امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ناظر دامپزشکی حقوق ماهانه ۷ میلیونی‌اش را در کافی‌شاپ می‌گیرد

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های ماهیان سردآبی از نحوه اجرای نظارت بهداشتی در مزارع پرورش این نوع ماهیان انتقاد کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، آرش نبی زاده، رئیس اتحادیه تعاونی‌های ماهیان سردابی کشور امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه در ماده ۵ قانون نظام جامع دامپروری به بحث صدور پروانه توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و نظام دامپزشکی اشاره شده است، گفت: آئین نامه این قانون توسط وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شده و در آنجا وزیر جهاد کشاورزی به معرفی ناظر فنی توسط تولیدکنندگان اشاره کرده است و این به معنی استخدام دامپزشک نیست اما متأسفانه ما را مجبور به استخدام دامپزشک می‌کند در حالی که وظیفه نظام دامپزشکی و نظام مهندسی نظارت بهداشتی نیست وظیفه حاکمیتی است.

وی با تاکید بر اینکه استخدام ناظر فنی باعث افزایش سطح بهداشت مزارع نمی‌شود، افزود: کسی که از خود من حقوق می‌گیرد چگونه می‌تواند بر کار من نظارت کند؟ در این زمینه عملکرد دامپزشک‌ها بیشتر شبیه حسابدار است و هر سه الی چهار ماه یکبار می‌آید حساب کتاب می‌کند و حقوق می‌گیرد و می‌رود. ضمن اینکه این کارها بیشتر تلفنی انجام می‌شود یا در جاهایی مثل کافی‌شاپ اتفاق می‌افتد و در حالی که باید در مزارع حضور داشته باشد.

نبی زاده با بیان اینکه حقوق هر ناظر فنی ماهیانه هفت و نیم میلیون تومان است، گفت: تولیدکننده نقشی در تعیین این حقوق ندارد و این نظارت‌ها باعث افزایش بهره وری مزارع نمی‌شود.

وی با بیان اینکه وظایف حاکمیتی قابل واگذاری نیست و باید توسط دولت انجام شود، تصریح کرد: مشکل ما نظارت نیست بلکه از آن استقبال هم می‌کنیم اما نحوه اجرای این قانون در حال حاضر صحیح نیست.

تکمیل می‌شود

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا