صنعت، معدن، تجارتمعدن

وجود ۳۵۵ معدن در تهران

معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران از وجود ۳۵۵ معدن در این استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «علی عبدی» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: از این تعداد ۲۸۰ معدن دارای بهره بردار است که ۲۱۵ مورد فعال و بقیه به دلائلی غیر فعال هستند.

وی همچنین اظهارداشت: رتبه معدنی استان به لحاظ استخراج در سطح کشور سوم است.

همچنین بخوانید

معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران گفت: تعداد معادن کوچک و متوسط در این استان بسیار زیاد است.

وی افزود: بیشترمعادن کوچک و متوسط استان تهران در حوزه تامین مصالح ساختمانی مثال سیمان، بتن، شن و ماسه، سنگ لاشه و غیره فعال هستند.

عبدی به رادیو اقتصاد اظهارداشت: معادن فلزی در استان بسیار محدود است.

وی ادامه داد: مشکلات ۶۳ معدن غیر فعال استان به تازگی مورد بررسی قرار گرفته که عمده مشکلات این واحدها مربوط به مباحث زیرساختی مانند جاده، آب، برق، نقدینگی، معارضان محلی و دولتی مثل منابع طبیعی، محیط زیست، شهرداری ها، فرمانداری ها و غیره است.

معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران گفت: اطلاعات و مشکلات این معادن احصا و به ستاد طرح احیای معادن کوچک مقیاس ارسال و در حال بررسی است.

وی افزود: جدا از این کارگروهی به نام «ماده ۲۰» از سال ۱۳۹۴ در سطح سازمان تشکیل شده که حکم ستاد تسهیل را دارد.

عبدی اظهارداشت: معادنی که به هر نحوی دچار مشکل هستند مثل داشتن معارض، حقوق دولتی، بدهی و غیره از بهره برداران این واحدها در کارگروه دعوت و مشکلات آنان به ریز بررسی می شود.

وی ادامه داد: این کارگروه از سال ۱۳۹۴ تاکنون ۳۵ جلسه در قالب ۳۸۰ موضوع داشته است.

معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران افزود: خوشبختانه با اقدامات این کارگروه تاکنون از کاهش تولید و تعطیلی نزدیک به ۱۶۰ معدن جلوگیری شده است.

وی اظهارداشت: تشکیل ستاد طرح احیای معادن کوچک مقیاس و کارگروه ماده ۲۰ در شرایط فعلی که تولیدکنندگان با مشکلات عدیده ای مواجه هستند بسیار مفید بوده است.

عبدی با بیان اینکه کارگروه مزبور مانع تعطیلی بسیاری از معادن در استان تهران شده است، گفت: قانون معادن تکالیفی برعهده وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و به تبع سازمان صمت استان ها گذاشته است.

وی افزود: اگر براساس مور قانون در این زمینه رفتارمی شد و مهلت های مناسب در اختیار بهره برداران قرار نمی گرفت شاید خیلی از معادن تا بحال تعطیل شده بودند.

معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران یادآورشد: خوشبختانه با این تفویض اختیار از سوی وزارتخانه تاکنون جلوی تعطیلی بسیاری از معادن در سطح استان گرفته شده است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا