صنعت، معدن، تجارتکسب و کار

ثبت شرکت ها در سه روز کاری

رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی از انجام فرآیند ثبت شرکت ها به مدت سه روز کاری در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «علی فیروزی» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: شاخص شروع کسب و کار در ایران به نام ثبت شرکت ها مصطلح شده یکی از ۱۰ نماگر اصلی شاخص سنجش سالیانه بهبود محیط کسب و کار کشور ها از سوی بانک جهانی است.

وی اظهارداشت: برای ثبت شرکت ها نیاز به دریافت کد اقتصادی، ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده، کد کارگاهی سازمان تامین اجتماعی و انتشار روزنامه اعم از رسمی و کثیر الانتشار است.

همچنین بخوانید

رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی گفت: برنامه ریزی ها معطوف به اینکه تمامی فرآیندهای مزبور در سه روز کاری انجام شود.

وی در ادامه افزود: این کار در فاز نخست در تهران، بعد در کلانشهرها و سپس در سراسر کشور عملیاتی خواهد شد.

فیروزی بیان داشت: براساس گزارش بانک جهانی هم اکنون انجام فرآیند ثبت شرکت ها در ایران ۷۲.۵ روز به طول می انجامد.

وی به رادیو اقتصاد گفت: رساندن ۷۲.۵ روز به سه روز کاری یک کار بسیار بزرگ اما شدنی است.

رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی افزود: کشورهای که در این نماگر خیلی خوب توانسته اند کار کنند اکثریت یک کار مشترک انجام داده اند و آنهم ایجاد پنجره واحد فیزیکی برای شروع کسب و کارهای جدید است.

وی اظهارداشت: تصمیم بر اینکه عین همین کار ابتدا در تهران و سپس سراسر کشور جنبه عملی پیدا کند یعنی ایستگاه واحد کاری یا پنجره واحد فیزیکی در کشور ایجاد شودکه فرد متقاضی پس از ورود به این پنجره واحد فرآیند ثبت شرکت را در سه روز کاری به اتمام برساند.

فیروزی ادامه داد: بطورکلی در بحث ثبت شرکت ها دستگاه ها و سازمان های مختلفی نظیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره ثبت شرکت ها، سازمان امور مالیاتی، تامین اجتماعی و ثبت اسناد و املاک کشور دخیل هستند.

وی گفت: جلسات هماهنگی با دستگاه های ذی‌ نفع برگزار و فرآیندهای لازم طراحی شده که به محض فراهم شدن مکان مناسب ایستگاه واحد کاری در این زمینه راه اندازی می شود.

رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد و دارایی افزود: طبق برنامه‌ریزی های صورت‌گرفته این ایستگاه تا اواخر اردیبهشت ماه سال آینده در تهران راه ‌اندازی خواهد شد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا