صنعت، معدن، تجارت

جزئیات نامه‌نگاری انجمن سلولزی با قوه قضاییه

انجمن صنایع سلولزی و بهداشتی با ارسال نامه‌ای به قوه قضاییه، با اشاره به تخلفات یک شرکت ترک در بازار محصولات سلولزی، اعلام کرد: این شرکت از عرضه تیشو به عنوان یک ماده اولیه، خودداری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، انجمن صنایع سلولزی و بهداشتی با ارسال نامه‌ای به قوه قضاییه، با اشاره به تخلفات یک شرکت ترک در بازار محصولات سلولزی، اعلام کرد: این شرکت از عرضه تیشو به عنوان یک ماده اولیه، خودداری می‌کند. در این نامه که به امضای نیما بصیری، رئیس هیات مدیره انجمن به حجه الاسلام و المسلمین، محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه ارسال شده، از روند عرضه تیشو از سوی یک شرکت ترک به تولیدکنندگان دستمال کاغذی گلایه کرده و خواستار رسیدگی به این پرونده شده است. متن کامل این نامه به شرح زیر است:

حضرت حجه الاسلام و المسلمین جناب آقای اژه ای

عضو محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاون اول قوه قضائیه

با سلام

      احتراماً همانگونه که مستحضرید با شیوع ویروس کرونا و بروز شرایط بحرانی در کشور، همه تولیدکنندگان خصوصاً تولیدکنندگان محصولات سلولزی بهداشتی، مواد شوینده و ضدعفونی، ماسک و لباسهای بیمارستانی موظفند تمام ظرفیت خود را برای تأمین نیاز کشور و مردم به کار گرفته تا بخشی از آلام مردم مرتفع گردد.

تولیدکنندگان عضو انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران برای تولید دستمال کاغذی و تأمین بازار داخلی به شدت به مواد اولیه تیشو که توسط چند تولیدکننده عمده داخلی تولید می­شود وابستگی داشته و هرگونه کاهش عرضه به هر بهانه­‌ای ضمن ایجاد التهاب در تأمین مواد اولیه اثر مستقیمی روی تولید دستمال کاغذی و ثبات قیمت ها دارد.

شرکت «پ.ح» سرمایه­ گذاری خارجی با برندهای(مولفیکس، ببم، مولپد، تنو و پاپیا) و صاحبان شرکت ح. ک کشور ترکیه به عنوان یکی از تأمین­ کنندگان تیشو در بازار مطرح بوده و بر اساس تسهیلات مهمی که به عنوان سرمایه­ گذاری خارجی از دولت جمهوری اسلامی ایران دریافت کرده است و خمیر تیشو (پالپ) را با حداقل تعرفه وارد می­‌کند، با هرگونه شوک تقاضا در بازار، اقدام به محدودیت عرضه تیشو به تولیدکنندگان دستمال کاغذی می­‌کند که در حال حاضر که واحدهای تولید دستمال کاغذی با ظرفیت کامل در حال تلاش برای پاسخگویی به نیاز مردم هستند، متأسفانه این شرکت از عرضه تیشو خودداری می­کند.

در سال گذشته نیز با بروز التهاب ارزی در کشور با وجود دریافت ارز دولتی، این شرکت اقدام به کاهش عرضه تیشو و حتی پوشک و نوار بهداشتی نمود که منجر به بحران کمبود این کالاها در کشور گردید و بر اساس همین شرایط مقام معظم رهبری در جلسه ۷/۶/۹۷ در دیدار با هیئت دولت از چنین اقداماتی به عنوان نوعی خرابکاری برای عصبانی کردن مردم یاد فرمودند؛ لذا استدعا داریم همانگونه که در سال گذشته با اقدامات ارزشمند حضرتعالی فریاد تولیدکنندگان داخلی به گوش بسیاری از مسئولین رسید، در خصوص تکرار چنین رویه مخربی که شائبه سوء استفاده از استیصال مردم و تولیدکنندگان داخلی از آن برداشت می­شود دستور فرمائید با پیگیری پرونده شکایات سال ۱۳۹۷ انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران و جمعی از تولیدکنندگان صنایع پیرامون این صنعت، از ادامه این روند جلوگیری شود.

در خاتمه یادآوری می‌شود کلیه اعضاء این انجمن در تلاشند تا با تأمین نیاز کشور به محصولات سلولزی بهداشتی و منسوجات نبافته به عنوان مواد اولیه تولید ماسک، لباس­های بیمارستانی و پک­های جراحی از هرگونه خلاء جلوگیری نماید.

نیما بصیری

رئیس هیات مدیره

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا