ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

مدیرعامل شرکت پست: طرح یکسان سازی هویتی در ۷۱ شهر اجرا شده است

مدیرعامل شرکت پست کشور گفت: طرح یکسان سازی هویتی در ۷۱ شهر اجرا شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، حسین مهری در مراسم رونمایی از سامانه سیماک در استانداری لرستان، اظهار کرد: سال گذشته در ۵ شهر یکسان سازی هویتی صورت گرفت و امسال هم در ۷۱ شهر این طرح اجرا می‌شود. در لرستان نیز این طرح در شهرهای خرم ‎ آباد و بروجرد در دستور کار قرار دارد و دو شهر دیگر نیز به استان اضافه می‌شوند.

مدیرعامل شرکت پست کشور تصریح کرد: علاوه بر این یکسان سازی هویت و تخصیص طول و عرض جغرافیایی برای ۱۰۰۰ روستای کشور نیز در دستور کار است.

همچنین بخوانید

مهری اضافه کرد: سیستم‌های اداری کشور را باید با شیوه های نوین مدیریت کرد تا شفاف سازی و سالم سازی در سیستم ‎ها نهادینه شود.

وی بیان کرد: استفاده از پست شفاف سازی، سالم سازی و پیشگیری از فساد در محیط های اداری را در پی دارد زیرا از این طریق مراجعه و ایجاد رابطه در ادارات و دستگاه ها کم می ‎‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و مدیر عامل شرکت ملی پست ایران تصریح کرد: در حال حاضر هزینه ‎ های جاری دولت افزایش یافته و لازم است از طریق سیستم ‎ هایی همچون سیماک بهره ‎ وری را در سیستم ‎ ها افزایش دهیم.

مهری اضافه کرد: اطلاعات مدیریتی و هویتی از جمله هویت فرد، مکان، پول یا کسب و کار باید یکپارچه شوند. اگر این اطلاعات از طریق پست و با همکاری سایر دستگاه ‎ها یکپارچه شود دیگر مشکلات مالیاتی و زمین خواری پیش نمی‌آید ولی این در حالیست که ما صبر می کنیم تا یک اختلاس مثلا سه هزار میلیاردی شکل بگیرد و بعد از آن می ‎پرسیم که چه اتفاقی افتاد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هزینه ‎ های دلالی در زمینه توزیع ۳۰۰ تا ۴۰۰ برابر است و حتی هزینه ‎ های پخش و جلبجایی محصولات نیز در حدود ۳۵ درصد، است که لازم است به سمت تجارت الکترونیک حرکت کنیم .

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران افزود: تا زمانی ‎ که شفاف سازی هویتی صورت نگیرد شاهد چنین مشکلاتی هستیم ولی خوشبختانه پست ایران با فعالیت ‎ هایی که در سال ‎ های اخیر در زمینه هویت ‎ دار کردن مکان ‎ ها از طریق طرح «جی نف»، کاداستر و… داشته است بخش زیادی از این مسایل قطعا برطرف می ‎ شود .

مهری با بیان اینکه زمانی ‎ که این طرح ‎ ها اجرایی شود دیگر مشکلاتی از قبیل زمین خواری و …رخ نمی ‎ دهد، اظهار کرد: باید هویت مکان ‎ ها نیز مشخص شود تا از طریق آن برای مثال بانک ‎ ها بدانند فردی که تسهیلات پرداخت نمی ‎ کند یا فرار مالیاتی کرده در کجا ساکن است .

وی تصریح کرد: این دو طرح باید هرچه سریع‎تر اجرا شود زیرا در حوزه ‎ هایی مانند گردشگری، اورژانس، آتش نشانی و …نیز بسیار مفید خواهد بود .

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران اضافه کرد: متاسفانه یکی از مشکلات اصلی ما نبودن نقشه واحد از شهرها و استان‏ها است.مرکز آمار، پست، شهرداری ‎ ها، دهیاری ‎ ها و بنیاد مسکن هر کدام یک نقشه مختلف دارند و این نقشه ‎ ها هم به درد نمی ‎ خورند و کاربردی نیستند.

وی با بیان اینکه ۷۱۰ هزار رکورد شهری و ۲۶۰ هزار رکورد روستایی در لرستان شناسایی شده است، گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد اطلاعات روستاها و ۹۰ درصد اطلاعات شهرهای استان از سوی شرکت پست به هنگام شده است.
انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا