امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

اعتراض تولیدکنندگان به نرخ مصوب مرغ

نائب رئیس کانون صنفی مرغداران گوشتی با بیان اینکه نرخ مصوب مرغ مورد تایید تولیدکنندگان نیست، گفت: این قیمت براساس تامین نهاده با نرخ مصوب تعیین شده است.

همچنین بخوانید

حبیب اسدالله نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به تعیین نرخ مصوب مرغ، گفت: کارگروه تنظیم بازار با لحاظ حداقل قیمت مؤلفه‌های تولید و تأمین نهاده‌ها با نرخ مصوب یعنی ذرت ۱۵۰۰ تومانی و سویای ۲۴۵۰ تومانی این قیمت را تعیین کرده است در حالی که دولت حتی نمی‌تواند ۳۰ درصد نهاده‌های مورد نیاز تولیدکنندگان را با نرخ مصوب تأمین کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ذرت در بازار به ۲,۸۰۰ تومان و سویا به حدود ۷ هزار تومان رسیده همچنین قیمت دان آماده که با نرخ مصوب باید حدود ۲,۸۰۰ تومان باشد به حدود ۵,۰۰۰ تومان رسیده است.

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: قیمتی که ستاد تنظیم بازار مصوب کرده مورد تأیید تولیدکنندگان نیست.

اسدالله نژاد توضیح داد: اینگونه اقدامات غیر معقول که برای پوشش ناتوانی و سو مدیریت‌ها در تأمین نهاده‌ها با نرخ مصوب است منجر به آسیب دیدن تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان تشکل‌ها در جلسه مذکور حضور نداشته‌اند، گفت: تصمیم آنی و شتابزده به صنعت طیور و تولیدکننده خسارت وارد می‌کند ضمن اینکه گویا وزارت جهاد کشاورزی نیز موافق این نرخ نبوده است.

اسدالله نژاد متوسط قیمت مرغ گرم را در حال حاضر در بازار حدود ١٨ هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، چهارشنبه گذشته قیمت جدید مرغ گرم آماده پخت در ستاد تنظیم بازار، ۱۵ هزار تومان به اضافه ۵ درصد کمتر یا بیشتر به اختیار استانداران تعیین شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا