انرژی

توسعه زنجیره صنعت برق خورشیدی کشور با مشارکت حداکثری دانش‌بنیان‌ها

موافقت‌نامه همکاری دوجانبه برای توسعه زنجیره ارزش صنعت برق خورشیدی کشور و مدیریت اجرای پروژه‌های مرتبط با حلقه‌های زنجیره با هدف استفاده حداکثری از دانش فنی داخلی و توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان میان صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکت فراب به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در حاشیه جلسه امروز کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری و در حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر احمدی رییس دانشگاه تربیت مدرس، موافقنامه همکاری دوجانبه برای توسعه زنجیره ارزش صنعت برق خورشیدی کشور و مدیریت اجرای پروژه‌های مرتبط با حلقه‌های زنجیره با هدف استفاده حداکثری از دانش فنی داخلی و توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان به امضا رسید.

این موافقت‌نامه میان دکتر علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی و علی وکیلی مدیرعامل شرکت فراب (پیمانکار اصلی احداث نیروگاه‌های آبی در ایران) منعقد شد.

همچنین بخوانید

بر اساس این موافقت‌نامه، زنجیره صنعت برق خورشیدی زنجیره ارزشی است که از اکتشافات منابع مناسب سیلیس آغاز می‌شود و تا ایجاد نیروگاه‌های متمرکز و غیرمتمرکز برق خورشیدی ادامه می‌یابد. فاز اول این موافقت‌نامه شامل مطالعات مقدماتی از طریق بررسی پژوهش‌های اولیه، تکمیل یا انجام مطالعات مجدد و مطالعات توجیهی فنی و اقتصادی برای تصمیم‌گیری نهایی ورود به سرمایه‌گذاری در توسعه زنجیره ارزش صنعت برق خورشیدی کشور است.

تدوین نقشه راه، مدل توسعه و شناسایی شرکای بالقوه در فازهای مختلف و برنامه‌ریزی برای توجیه نهادهای سیاست‌گذاری و حمایتی از دیگر اقدامات فاز اول این موافقت‌نامه خواهد بود.

علاوه بر این موافقت‌نامه، تفاهم‌نامه همکاری نیز بین یک شرکت دانش‌بنیان و دانشگاه تربیت مدرس به منظور همکاری مطالعاتی، پژوهشی و آموزشی در زمینه توسعه زنجیره ارزش صنعت برق خورشیدی کشور و مدیریت اجرایی پروژه‌های مرتبط امضا شد.

بر اساس اعلام صندوق نوآوری و شکوفایی، محور اول این تفاهم‌نامه شامل در اختیار قرار دادن نتایج حاصل از اجرای طرح مطالعاتی ملی سیلیکون خورشیدی با هدف زمینه‌سازی ادامه اقدامات اجرایی توسعه زنجیره صنعت انرژی خورشیدی در کشور است. علاوه بر آن تکمیل و تدقیق مطالعات توسعه زنجیره صنعت خورشیدی با هدف زمینه‌سازی تصمیم‌گیری نهایی در سرمایه‌گذاری برای ایجاد این زنجیره و تعیین محورهای مطالعاتی و تحقیقات توسعه‌ای آتی در این زمینه از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا