صنعتصنعت، معدن، تجارت

تعمیق داخلی‌ سازی قطعات منجر به کاهش قیمت خودرو می‌شود

بیات گفت: با افزایش ساخت داخل قطعات وابستگی خودرو به واردات کاهش یافته که، کاهش قیمت‌ها را هم به همراه دارد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی ، معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو در بخش خبری شبکه یک سیما تصریح کرد: در کشور ما سال هاست در حوزه  صنعت خودرو تلاش شده و دولت های مختلف هم از قطعه سازان حمایت کرده اند  و همواره سعی بر رشد صنعت قطعه سازی بوده است.

او افزود: خودروی جدید ایران خودرو به نام  K۱۳۲  به میزان ۹۲ درصد داخلی سازی شده است و تلاش می شود تا ۸ درصد باقیمانده وارداتی هم داخلی سازی شود.

بیات گفت: به دنبال این هستیم تا با افزایش ساخت داخل قطعات وابستگی خودرو به واردات را کاهش دهیم که با این کار، قیمت‌ها هم کاهش می‌یابد.

این مقام مسئول بیان کرد: شاکله اصلی خودروسازها، خودروهای تولید انبوه آنها است که در این بخش ساخت داخل حدود ۹۲ درصدی داریم.

او تاکید کرد: تحریم‌ها فرصتی را برای صنعت خودرو فراهم کرده است تا وابستگی خود را به خارج قطع کند.

سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به اینکه قرارداد‌هایی با مشارکت ۳۶ سازنده برای اجرای ۵۵ طرح بسته شده است، افزود: حجم این قراردادها, ۱۲۶۰ میلیارد تومان است که سالانه کاهش ارزبری ۶۶ میلیون یورویی را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه وجود نمایشگاه‌های دائمی، کمک بزرگی در متعادل سازی نیاز‌ها و تولید است افزود: اکنون نمایشگاه‌های دائمی داریم و قصد داریم این نمایشگاه‌ها را برای صنایع مختلف در بخش فولاد و لوازم خانگی ایجاد تا میان تولیدکنندگان و نیازمندی‌های کشور، تعادل برقرار کنیم.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا