بین المللگردشگری

یک سوم اروپاییها توان سفر خارجی رفتن ندارند

انتظار می رود با توجه به شیوع کرونا، شمار بیشتری از اروپایی ها دچار مشکلات مالی برای رفتن به سفرهای خارجی شوند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از مرکز آمار اروپا، در سال ۲۰۱۹ در بین ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به طور متوسط ۲۹ درصد شهروندان ۱۶ سال و بیشتر، توانایی مالی کافی را برای رفتن به یک سفر خارجی یک هفته ای نداشته اند. البته در مقایسه با یک دهه قبل این رقم کاهشی محسوس یافته است. این رقم برای سال ۲۰۱۰ معادل ۳۹ درصد اعلام شده بود. انتظار می رود با توجه به شیوع کرونا و بیکاری شمار بالایی از شاغلین اروپایی، این روند کاهشی متوقف شود. 

در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بالاترین میزان ناتوانی برای تامین هزینه های مالی خارجی مربوط به اتباع رومانی بوده است به گونه ای که ۵۴ درصد جمعیت ۱۶ سال و بالاتر این کشور استطاعت مالی لازم برای رفتن به یک سفر خارجی یک هفته ای را نداشته اند. یونانی ها با ۴۹ درصد، کروات ها با ۴۸ درصد، قبرسی ها با ۴۵ درصد و ایتالیایی ها با ۴۴ درصد در رده های بعدی قرار دارند.

همچنین بخوانید

از سوی دیگر سویدی ها دارای بیترین استطاعت مالی برای رفتن به سفرهای خارجی بوده اند به گونه ای که در سال ۲۰۱۹ تنها ۱۰ درصد جمعیت این کشور توانایی رفتن به سفر خارجی را نداشته اند. دانمارکی ها و لوکزامبورگی ها هر دو با ۱۱ درصد، فنلاندی ها با ۱۲ درصد و آلمانی ها و اتریشی با ۱۳ درصد در رده های بعدی قرار دارند.

در بین دیگر کشورهای اروپایی، ۱۶ درصد هلندی ها توانایی مالی لازم برای رفتن به سفر خارجی را نداشته اند. این رقم برای فرانسوی ها ۲۲ درصد، اسپانیایی ها ۳۴ درصد، سوییسی ها ۹ درصد و انگلیسی ها ۲۴ درصد اندازه گیری شده است. 

اتحادیه  اروپا شامل ۲۷ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی، فنلاند، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا