ارتباطات و فناوري اطلاعاتبانک و بیمهپرداخت الکترونیک

نخستین رویداد امنیتی CTB با همکاری ارتباط فردا و ایرانسل برگزار شد

مسابقه امنیتی CTB با هدف هم افزایی تیم‌های امنیت دو شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا و ایرانسل و به کمک توان متخصصین امنیتی باگدشت در قالب دعوت به مسابقه برای نخستین بار در کشور برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اجرای ارزیابی امنیتی بصورت باگ بانتی به معنای استفاده از دانش، تخصص و تجربیات اجتماع متخصصین امنیتی در شناسایی و رفع مشکلات امنیتی است. این روش در حوزه امنیت سایبری توسط شرکت‌های مشهور و قدرتمند عرصه فناوری اطلاعات انتخاب شده است تا با هم‌فکری از خبرگان این حوزه، بتوانند به سرعت بسیار بالاتر و چابک، نتایج موثرتری را برای کسب و کار خود بدست آورند.
مسایل مختلف همچون قوانین امنیت سایبری کشورهای دیگر و ملاحظات اطلاعات خصوصی کاربران و اولویت بالا قائل شدن برای حفظ ایمنی اطلاعات مشتریان و کارکنان در پیشبرد کسب و کار از مهمترین دلایلی است که کسب و کارهای بین المللی، از رویکرد باگ بانتی استفاده می‌کنند تا بتوانند با سرعت بالاتر به مشکلات احتمالی دست یابند و تیم امنیت کسب و کار بتواند با دقت بالاتر راهکارهای امنیتی اصولی برای ایمن سازی را پیاده سازی و بر اجرای فرآیند نظارت نماید.
باگدشت با همکاری دو شرکت ارتباط فردا و ایرانسل برای نخستین بار در کشور با همکاری متخصصین امنیت و با هدف ارتقاء سطح امنیتی سامانه‌ها اقدام به برگزاری مسابقه باگ بانتی کرد. در این مسابقه ۵۰ نفر از متخصصین امنیتی باگدشت بصورت اختصاصی به مسابقه دعوت شدند و با استفاده از زیرساخت اختصاصی مسابقه و تحت قوانین سایبری کشور به رقابت پرداختند و بر اساس قوانین و الزامات تعیین شده از سوی دو شرکت مذکور به بررسی امنیتی سامانه ها کردند. در پایان روز دوم مرداد ماه باگ های شناسایی شده امنیتی به پلتفرم باگ بانتی باگدشت گزارش شد تا در روال تریاژ و تایید فنی قرار گیرند و در صورتیکه گزارش مورد تایید فنی و الزامات امنیتی مسابقه باشد، جوایز همکاری به متخصص امنیتی یا بانتی تعلق گیرد.
محصولات و خدمات شرکت ارتباط فردا به عنوان شرکتی نوآور در حوزه بانکداری و فین‌تک، تاثیر قابل توجهی بر سبک زندگی دیجیتال ایرانیان دارد. این سامانه ها با در نظر گرفتن آخرین تحولات صنعت مالی دنیا و شناخت فضای بانکی و تجارت الکترونیکی ایران بصورت امن طراحی شده است. فلسفه اصلی ایجاد شرکت ارتباط فردا بهبود سبک زندگی مردم و ایجاد حس خوب تجربه های مالی متفاوت است. در این راستا این شرکت دارای جوایز و تقدیرنامه‌های گوناگون در جهت بهبود فضای کسب و کار شده است. شرکت ارتباط فردا به دلیل قرارگیری در بین فناوران برتر کشور و همکاری مشترک با مراکز دانش بنیان، با حمایت از مجموعه باگدشت، ایمن سازی سامانه ها و خدمات خود را در اولویت قرار داده است.
ایرانسل به عنوان بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و شرکت ارتباط فردا با ارائه محصولات و خدمات نوآورانه در قالب فناوری‌های مالی با همکاری شرکت باگدشت قدم در راه ایمنی سامانه ها و محافظت از داده های کاربران برداشتند تا در نتیجه این همکاری بتوانیم محیط اینترنت را محیطی ایمن برای مردم عزیز کشورمان تبدیل کنیم. باید درنظر داشت با توجه به تمامی ملاحظات و نوین بودن این صنعت در کشور، شرکت‌های ایرانسل و ارتباط فردا به دلیل اهمیتی که برای مشتریان خود قائل هستند، در برگزاری مسابقه امنیتی خصوصی CTB همکاری نموده و هدف از این همکاری، رشد فضای سازنده امنیت به منظور فعالیت متخصصین امنیتی در قالب قوانین و الزامات سایبری کشور است. همانطور که توضیح داده شد، اجرای باگ بانتی در روش‌های مختلف آن نیازمند سطح بلوغ امنیتی سازمان است که بتواند حداکثر بهره برداری از این خدمت را برداشت کند، با افتخار می‌توان گفت در کشورمان، ایران نیز این صنعت توسط سازمان‌هایی با سطح بلوغ امنیتی، آغاز شده است و امید است بتوانیم با همراهی دیگر سازمان‌ها در توسعه صحیح این اکوسیستم همکاری نماییم.
رویداد CTB با حمایت معنوی پلیس فتا، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و شتابدهنده فینووا و برگزاری توسط باگدشت توانست راهی جدید برای افزایش امنیت سایبری ایجاد کند تا به رشد و توسعه فضای کسب و کارهای آنلاین کشور کمک کند. از حامیان دیگر این رویداد امنیتی می‌توان از شرکت‌های چه گوارا، بن مانو و صفر و یک نام برد که به برگزاری بهتر این رویداد کمک کرده و باگدشت را در برگزاری این رویداد همراهی کردند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا